لزوم تقویت نظارت و ساماندهی آثار حجمی و المان‌های شهری تبریز

لزوم تقویت نظارت و ساماندهی آثار حجمی و المان‌های شهری تبریز

به گزارش شهریار ، علی نوای باغبان در اولین جلسه کمیته راهبردی سیاستگذاری و نظارت بر المان‌های شهری با اشاره به لزوم همفکری جمعی و استفاده از نظرات کارشناسی اساتید دانشگاهی در زمینه ساماندهی و نیز طراحی و ساخت المان‌های شهری، بر خلق آثار حجمی فاخر و ماندگار در این زمینه تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت آثار حجمی و المان‌های شهری و نقش آنها در زیبایی و معرفی مفاخر و مشاهیر کشوری و استانی، خواستار نظارت بیشتر و ساماندهی لازم در این عرصه شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت موجود المان‌ها و مجسمه‌های شهری گفت: برنامه ریزی های لازم برای رفع نواقص و ساماندهی در این بخش تدوین شده است.

سیامک آسیایی، ضرورت اقدام یکپارچه و تخصصی در موضوع طراحی و ساخت آثار حجمی و المان‌های شهری از محور های اصلی اهداف سازمان متبوع خود دانست و تصریح کرد: فراخوان ملی برای طراحی و ساخت مجسمه و المان‌های فاخر و ماندگار شهری از مفاخر و مشاهیر آذربایجان در ابعاد بزرگتر و با ارتفاع حداقل ۵ متر منتشر شده است.

کمیته راهبردی سیاستگذاری و نظارت بر المان‌های شهری به استناد ماده ۵ آیین نامه ساماندهی، سیاستگذاری و نظارت بر المانهای شهری شورای شهر، برای اولین بار است که در شهرداری تبریز و با حضور ۹ نفر از صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌های تبریز و هنر اسلامی و نیز نائب رئیس و روسای کمیسیون‌های معماری، شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و در راستای تصمیم کارشناسی در بحث نظارت، مدیریت بهینه و ساماندهی آثار حجمی و المان ها تشکیل می‌شود.

در این جلسه که در محل سازمان سیما، منظر و فضای سبز تشکیل شد وضعیت المان‌های موجود شهری تبریز و رفع نواقص و نیز بهسازی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات