تخفیف پارکینگی به بافت فرسوده تهران

تخفیف پارکینگی به بافت فرسوده تهران

http://www.bananews.ir/معاون شهردار تهران ابلاغ طرح تفصیلی جدید را دلیلی بر کاهش ارزش املاک بافت فرسوده تهران ندانست و اعلام کرد: اجرای طرح تفصیلی نه تنها ارزش املاک بافت فرسوده را کاهش نداده، بلکه مزایای جدیدی برای سازندگان در بافت فرسوده به وجود آورده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران به مزایای ساخت وساز در بافت فرسوده تهران اشاره کرد و در تشریح این مزایا گفت: یکی از این مزایا این است که اگر مساحت ملکی زیر ۱۰۰ متر مربع باشد به جای تامین پارکینگ برای تک تک واحدها، مالک می‌تواند برای چهار واحد مسکونی تنها دو واحد پارکینگ تامین کند.

جاوید ادامه داد: به این ترتیب ساخت‌وساز در املاک زیر ۱۰۰ متر به دلیل مشکل تامین پارکینگ کاهش نخواهد یافت؛ بنابراین ضوابط طرح تفصیلی برای املاک ریزدانه نمی‌تواند عاملی برای کاهش عرضه مسکن و به تبع آن افزایش قیمت مسکن باشد.

او در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در طرح تفصیلی جدید برای اولین بار اجازه ساخت و ساز به املاک زیر ۵۰ مترمربع ارائه شده است و این املاک می‌توانند مجوز ساخت فقط دو طبقه با سطح اشغال ۸۰ درصد به صورت زیرزمین و یک طبقه همکف را دریافت کنند.

جاوید در خصوص ضوابط طرح تفصیلی برای املاک با وسعت ۵۰ تا ۱۰۰ مترمربع نیز توضیح داد: در این املاک بر اساس پهنه‌بندی‌های طرح تفصیلی، امکان ساخت‌وساز بیش از دو طبقه فراهم است و این موضوع که شهرداری مجوز ساخت بیش از دو طبقه به املاک ریزدانه را نمی‌دهد، صحت ندارد.

جاوید به تسهیلات تشویقی ارائه شده بافت فرسوده اشاره و اظهار کرد: اگر وسعت ملک در بافت فرسوده ۱۵۰ مترمربع باشد، مالک از یک طبقه تراکم تشویقی برخوردار می‌شود و در صورتی که مساحت ملک از طریق تجمیع چند پلاک به ۱۵۰ مترمربع برسد، دو طبقه تراکم تشویقی اعطا خواهد شد.

    نظرات