افتتاح مدول دوم تصفیه خانه آب کرج

افتتاح مدول دوم تصفیه خانه آب کرج

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: در حال حاضر ۶۲ درصد از عملیات اجرایی تصفیه خانه شماره دو آب کرج انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی هم‌اکنون قسمتی از مدول دوم تصفیه خانه به اتمام رسیده و ظرف ماه جاری به صورت موقت و آزمایشی وارد مدار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس حسین نوری افزود: علاوه بر این، عملیات خط انتقال به تصفیه خانه دوم آب کرج نیز شروع شده که با بهره‌برداری از این دو طرح به طور قطع افزایش کمی و کیفی در آب شرب این کلانشهر را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای البرز اظهار کرد: به منظور تامین آب کلانشهر کرج مصوبه تخصیص ۲۰ میلیون مترمکعب برداشت سالانه از آب سد کرج و ۱۰ میلیون مترمکعب از آبخوان‌های آن از وزارت نیرو نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ میلیون مترمکعب از ۱۶۵ میلیون مترمکعب یعنی حدود ۳ درصد نیاز آبی سالانه کرج بزرگ از سد امیرکبیر تامین می‌شود، بیان کرد: با مصوبه جدید و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله توسعه تصفیه خانه آب شماره یک، این مقدار در آینده‌ای نزدیک به ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین با راه‌اندازی مدول دوم تصفیه خانه آب کرج درصد تامین آب این شهر از سد طالقان به زودی از ۹ درصد کنونی به

۲۱ درصد افزایش می‌یابد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز شایعات مربوط به بهداشتی نبودن آب شرب کرج را به شدت رد و اضافه کرد: سلامت آب کرج بر اساس نتایج آزمایش‌های انجام شده مورد تضمین است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در خصوص تامین آب مورد نیاز مسکن مهر نیز گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار مترمکعب از مجموع ۸۰ هزار مترمکعب حجم مخازن پیش‌بینی شده برای تامین آب مسکن مهر در ۵ نقطه استان البرز ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

مهندس حسین نوری افزود: بقیه این مخازن در حال ساخت است و تا پایان سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای آب رسانی به مسکن مهر همچنین تاکنون ۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، ۶۴ کیلومتر شبکه توزیع و تعداد ۱۴ حلقه چاه نیز حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص فاضلاب کرج گفت: فاز نخست این طرح که مناطق عظیمیه، مهر شهر و بخشی از کرج را در بر می‌گیرد از سال ۷۴ با اعتباری معادل ۹۳۰ میلیارد ریال شروع و تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال آن به مصرف رسیده است.

به گفته وی، این طرح هم‌اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۳ مجموعه آن که ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت دارد به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز در مورد طرح فاضلاب شهرهای نظرآباد، محمدشهر، طالقان و کمال شهر گفت: با توجه به مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری به استان البرز مطالعات فاضلاب شهرهای یاد شده در دست انجام است که پس از تصویب و تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سفر سوم ریاست جمهوری به استان البرز ۵ مصوبه تکمیل مطالعات و شروع عملیات تاسیسات فاضلاب شهرهای طالقان، نظرآباد، محمدشهر و کمال شهر همراه با ساخت ساختمان‌های اداری آبفای استان مصوب شد که تاکنون مطالعات زیست محیطی طرح‌های فاضلاب چهار شهر نامبرده به اتمام رسیده و مطالعات فاز نخست شهرهای طالقان و نظرآباد نیز جهت تصویب به شرکت مهندسی ارسال شده است.

به گفته وی، مطالعات فاضلاب شهرهای محمدشهر و کمال شهر نیز هم‌اکنون در حال انجام است.

 

    نظرات