۳۴۰۰ متر طول لوله گذاری در فضاهای سبز سطح منطقه ۹ عملیاتی شد

۳۴۰۰ متر طول لوله گذاری در فضاهای سبز سطح منطقه ۹ عملیاتی شد

به گزارش شهریار ، محمد حسین زاده با اشاره به حجم انبوه کاری و فضاهای سبز پیش بینی شده در شهرک خاوران و ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب جهت بهینه سازی مصرف آب و مدیریت در آبیاری فضاهای سبز سطح منطقه، از اجرای چندین طرح قابل توجه در این حوزه خبر داده و افزود: توسعه شبکه آب خام در بوستان‌ها و پارک ها با اجرای عملیات لوله گذاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت بهبود و توسعه آبیاری فضاهای سبز منطقه ۹ عملیاتی می‌شود.

شهردار منطقه با بیان اینکه منابع آبی محدود  و مشکل کم آبی و همچنین شرایط آب و هوایی، تهدیدی اساسی برای فضاهای سبز شهری است، خاطرنشان کرد: این فضاها که بعنوان سرمایه‌های گرانبهای عمومی است در صورت عدم بهینه سازی مصرف آب، مدیریت و اتخاذ برنامه‌های جامع و علمی با خطر نابودی مواجه خواهد شد.

حسین زاده مدیریت روان آب ها و هدایت این منابع را به مخازن ذخیره آب از جمله اقداماتی دانست که در برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت می بایست عملیاتی شده و در تامین بخشی از نیاز فضاهای سبز در فصول گرم سال استفاده شود.

شهردار منطقه با تشریح جزئیات این اقدامات، بهره‌برداری از مخزن هزار متر مکعبی پارک جلالی خاوران معادل یک میلیون لیتر و همچنین لوله گذاری و راه اندازی شبکه آب خام داخل شهرک و قسمت طولی زیر دکل برق را با لوله پلی اتیلن ۱۶۰ بطول دو هزار و ۴۰۰ متر و نیز توسعه شبکه آب خام در حاشیه اتوبان پیامبر اعظم(ص) و لوله گذاری بلوار ۲۰ متری و رفیوژ وسط بلوار شهدای غواص را بطول هزار متر از جمله اقدامات اجرا شده در این راستا برشمرد.

حسین زاده ادامه داد: امیدواریم با حذف تدریجی آبیاری با تانکرهای حمل آب و لوله گذاری و توسعه انشعابات آبیاری، کیفیت رسیدگی به فضاهای سبز منطقه و حفظ و نگهداری آن ارتقا یابد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات