غرب آفریقا ظرفیت مطلوبی برای توسعه صادرات غذایی و صنعتی آذربایجان‌شرقی دارد

غرب آفریقا ظرفیت مطلوبی برای توسعه صادرات غذایی و صنعتی آذربایجان‌شرقی دارد

به گزارش شهریار ، جمشید پرویزی صبح امروز در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: در کشور ما انگیزه های صادراتی زیادی وجود دارد و آذربایجان شرقی از لحاظ ارتباطات و وجود زیرساخت های صنعتی در موقعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نگاه ایران به قاره آفریقا، فرصت محور است، تصریح کرد: غرب آفریقا ظرفیت بی نظیری برای آذربایجان شرقی جهت توسعه همکاری و صادرات صنعتی و غذایی محسوب می شود.

پرویزی با بیان اینکه گینه کوناکری کشوری در حال توسعه است، خاطر نشان کرد: این کشور زمین مستعدی برای کشاورزی دارد که در اکثر موارد به خوبی استفاده نمی شود برهمین اساس  چندهزار هکتار از اراضی  این کشور  به دانشگاه آزاد اسلامی ایران جهت کشت فراملی واگذار کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی در گینه کوناکری با اشاره به اینکه این کشور در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری، بهداشت عمومی، بهداشت فردی، نیازمند نیروی جوان هستند، گفت: یکی از برنامه های سفارت، افزایش پرواز ایرلاین های ایران به سمت آفریقا است.

وی با یادآوری اینکه گینه درآمد زیادی از محل صنایع معدنی دارد، افزود: کشورهای ترکیه و مصر پنج الی شش میلیارد دلار مراودات تجاری با گینه داشته و توسعه همکاری های ایران و این کشور نیز امکان پذیر است.

جمشید پرویزی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی با یاری صنایع دیگر، می تواند موجب توسعه همکاری دو جانبه گینه و استان آذربایجان شرقی را فراهم کند.

وی اضافه کرد:  هوای پاک و تمیز تبریز مهمترین شاخصه این شهر است که این موضوع در کنار شرایط آب و هوایی ویژه این شهر، می‌تواند مقصد گردشگری و توریسم بین‌المللی باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری با اشاره به ارتباطات گسترده تبریز با دنیا و ضرورت توسعه آن به کشورهای آفریقایی اعلام کرد: در راستای توسعه ارتباطات تبریز و شهرهای مهم قاره آفریقا، زمینه امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز با یکی از این شهرها به‌خصوص در کشور گینه کوناکری را فراهم می‌کنیم.

پرویزی با اشاره به همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ نیز گفت: پس از استقرار در محل خدمت جدید در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور گینه کوناکری، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن خارج و  سرمایه‌گذاران خارجی به همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ را در دستور کار قرار می‌دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات