پايداري شبكه برق خوزستان از ابتداي تابستان تا كنون

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان، سيد مهرداد بلادي موسوي با بيان اين خبر افزود: در بازه زماني قبل از شروع پيك، آماده سازي شبكه با حضور گروه هاي عملياتي و تعميراتي و رفع اشكال از شبكه انجام شد تا شبكه برق با آمادگي حداكثري وارد پيك تابستاني شود.
وي در ادامه گفت:علاوه بر آماده سازي شبكه ظرفيت هاي جديدي نيز در شبكه برق خوزستان ايجاد شده كه با حضور رئيس جمهور ( 87 هزار ميليارد ريال پروژه) افتتاح شده و مورد تقدير نيز قرار گرفته است، تنها در تيرماه سال جاري در بازه زماني دو هفته اي 565 مگاولت آمپر به ظرفيت پست هاي انتقال و فوق توزيع استان اضافه شد.
معاون بهره برداري شركت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينكه اين مقدار ظرفيت باعث ثبت ركورد توسعه شبكه شده، اظهارداشت: انجام اين اقدامات همراه با رصد و پايش لحظه اي شبكه و تعامل و همكاري صنعت برق در استان و همراهي مردم در موضوع مديريت مصرف برق، باعث شده كه شبكه برق استان در پايداري كامل باشد.
بلادي موسوي با اشاره به وقوع دماهاي بالاي 50 درجه در خوزستان و تداوم اين دما براي چند روز متوالي، عنوان كرد: افزايش دما و وقوع دماهاي بالاي 50 درجه كه باعث شده دماي حرارتي تجهيزات به واسطه گرماي تامين برق از 65 درجه نيز عبور كند، بعضا حوادث ناخواسته و كوتاه مدتي را در شبكه رقم زده است كه در كمترين زمان ممكن اين حوادث كه به صورت نقطه اي بوده با انتقال بار و مديريت شبكه، برطرف شده است.
وي توضيح داد: رخ دادن حوادث و بروز اشكال در تجهيزات به واسطه گرماي طولاني مدت و پرباري شبكه امري طبيعي است اما اين حوادث با آمادگي نيرو هاي عملياتي در كوتاه ترين زمان ممكن برطرف شده است.
معاون بهره برداري شركت برق منطقه اي خوزستان يادآور شد: شبكه برق خوزستان پيك 9 هزار مگاواتي را با پايداري پشت سر گذاشته كه نشان مي دهد مديريت شبكه و همكاري مردم در مديريت مصرف برق به نتيجه نشسته است.
بلادي موسوي با اشاره به خط قرمز وزارت نيرو براي تامين برق بخش خانگي، بيان كرد: خوشبختانه با تلاش هاي صورت گرفته و تعامل و همكاري مردم، اين موفقيت تاكنون حاصل شده و به آرامش و آسايش مردم در اين گرماي طاقت فرسا آسيبي وارد نشده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات