افزایش ۲ درصدی مصرف آب در کلانشهرها

افزایش ۲ درصدی مصرف آب در کلانشهرها

http://www.bananews.ir/وزارت نیرو از افزایش ۲ درصدی مصرف آب در کلانشهرهای کشور طی هفته پایانی تیرماه خبر داد و اعلام کرد: مشهد با ۷ درصد بیشترین افزایش مصرف آب را داشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزارت نیرو اعلام کرد در هفته پایانی تیرماه امسال؛ مصرف آب کلانشهرهای ایران حدود ۲ درصد افزایش یافت و به ۹۶ میلیون و ۷۵۴ هزارمترمکعب رسید که ۱٫۸۶ درصد در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش نشان می دهد.

در هفته چهارم تیرماه سال جاری، شهر مشهد با مصرف ۸ میلیون و ۴۸۲ هزار مترمکعب آب بیشترین افزایش مصرف را در بین شهرهای بزرگ کشور در مقایسه با هفته پیش از آن به خود اختصاص داد.علت افزایش ۷ درصدی مصرف آب شهر مشهد افزایش دما و افزایش تعداد زائران در روزهای پایانی ماه شعبان اعلام شد.

همچنین در هفته مورد بررسی مصرف آب شهروندان تهران، اصفهان، شیراز، خرمشهر و آبادان به ترتیب ۲٫۸۱، ۱٫۱۱، ۱٫۲۹، ۱٫۴۲ و ۰٫۵۱ درصد افزایش یافت.

مصرف آب شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، خرمشهر و آبادان در هفته گذشته به ترتیب ۳۷ میلیون و ۴۹۰ هزار مترمکعب، ۶ میلیون و ۶۶۴ هزار مترمکعب، ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار مترمکعب، ۹۲۹ هزار مترمکعب و ۱ میلیون و ۳۷۸ هزارمترمکعب اعلام شد.

در هفته گذشته مصرف آب شهروندان یزد، کرمان، اراک، همدان و بندرعباس به ترتیب ۶٫۶۴، ۰٫۲۳، ۴٫۱۲، ۱٫۲۰ و ۱٫۴۲ درصد افزایش یافت. مصرف آب شهرهای یزد، کرمان، اراک، همدان و بندرعباس در هفته گذشته به ترتیب دو میلیون و ۲۷۹ هزار مترمکعب، یک میلیون و ۵۰۹ هزار مترمکعب، دو میلیون و ۷۰ هزارمترمکعب، یک میلیون و ۶۹۱ هزارمترمکعب و یک میلیون و ۹۲۳ هزارمترمکعب اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، مصرف آب شهرهای اهواز، گرگان، ایلام، ارومیه و بوشهر در هفته گذشته به ترتیب پنج میلیون و ۷۶۷ هزار مترمکعب، یک میلیون و ۱۸۷ هزار مترمکعب، ۵۶۶ هزار مترمکعب، دو میلیون و ۲۸۰ هزار مترمکعب و ۹۸۳ هزارمترمکعب اعلام شده است.

وزارت نیرو مصرف آب شهرهای قم، تبریز، زاهدان، کرمانشاه و کرج در هفته چهارم تیرماه را نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۷۸۵ هزار مترمکعب، ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار مترمکعب، ۱ میلیون و ۲۹۰ هزارمترمکعب، ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار مترمکعب و ۵ میلیون و ۲۴۴ هزار مترمکعب اعلام کرد.

    نظرات