ایمن سازی پارکهای غرب تبریز در راستای برنامه‌های راهبردی عملیاتی پنج ساله

ایمن سازی پارکهای غرب تبریز در راستای برنامه‌های راهبردی عملیاتی پنج ساله

به گزارش شهریار ،  محمد رشتبری با اشاره به نقش روشنایی پارک ها در بهره مندی شهروندان از فضاهای شهری اظهار کرد: کاهش بذهکاری و ناهنجاری های اجتماعی، احساس امنیت خانواده ها، ایجاد مکانی امن و لذت بخش برای خانواده ها، پبش گیری از بروز آسیب های احتمالی مثل لغزش، سقوط، زمین خوردن کودکان و آسیب دیدن آن ها و به طور کلی جلوگیری از بلااستفاده شدن پارک‌ها در طول شب، نقش و اهمیت روشنایی پارک ها را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی با بیان این مطلب گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت وجود نور و روشنایی در شب به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر منظر شهری و تامین امنیت شهروندان، عملیات رفع خاموشی و تقویت روشنایی پارک های سطح منطقه در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

محمد رشتبری افزود: با توجه به وجود نواقصی در روشنایی برخی پارک ها و معابر سطح منطقه به دلیل به سرقت رفتن برخی از تجهیزات، اقداماتی از جمله رفع اتصالی و کابل کشی مجدد پایه برق و روشنایی، نصب تعدادی پروژکتور در پارک ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با تلاش همکاران فضای سبز روشنایی بیش از ۱۵ پارک اصلاح و بازسازی شد که نگهداری این پارک ها نیز در کنار ساماندهی دیگر پارک ها در برنامه کاری امسال قرار گرفته است.

لازم به ذکر است هم زمان با بهسازی و ساماندهی پارک ها و دسترسی و استفاده‌ هر چه بهتر شهروندان، تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و رنگ آمیزی وسایل ورزشی و بازی کودکان از دیگر اقدامات اجرایی در پارک هاست .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات