کاهش بار ترافیکی بافت مرکزی شهر با اتمام مسیرگشایی گوراوانچی

کاهش بار ترافیکی بافت مرکزی شهر با اتمام مسیرگشایی گوراوانچی

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در جریان بازدید  از پروژه های عمرانی منطقه ۸ در قالب سی و نهمین قرار خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: مسیرگشایی گوروانچی با طول ۴۸۰ و عرض ۱۸ متر به سبب واقع شدن در یکی از پر ترددترین نقاط شهری از مهمترین پروژه‌های مسیرگشایی این منطقه به شمار می‌رود. به طوری که ۱۶ ملک در این مسیر  واقع شده و تا به امروز ۵ ملک تملک و تخریب شده است.

وی با بیان اینکه این مسیرگشایی، خیابان‌های شهید علیپور، قره‌باغی‌ها و امام خمینی را به هم  متصل خواهد کرد ادامه داد: با اتمام این پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد در معابر بافت مرکزی شهر خواهیم بود. یکی دیگر از  اهدف عمده این پروژه، کاهش بار ترافیک خیابان امام خمینی (ره) و قره باغی ها تعریف شده است.

شهردار تبریز همچنین از مجموعه سنگفرش میدان شهید بهشتی و تجهیزات ورزشی رایگان شامل تنیس روی میز، فوتبال دستی، اتاق کودک مادر  بازدید به عمل آورده و سپس با حضور در ایستگاه مترو شهید بهشتی  در جریان کاری، تکمیل پروژه عمرانی خط برگشت این  ایستگاه قرار گرفت.

هوشیار در حاشیه بازدید از پروژه سنگفرش کوچه خزر با تاکید بر ایجاد دسترسی از موزه عصر آهن تبریز به این سنگفرش، خاطر نشان کرد: این پروژه با طول ۱۸۰ و عرض ۱۰ متر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث بوده و از امروز عملیات بتن ریزی آن آغاز می‌شود.

پروژه سنگفرش پارک خاقانی و سنگفرش کوچه خلیفه از دیگر پروژه های انسان محور منطقه ۸ است که شهردار تبریز در جریان سی و نهمین قرار خدمت ازآنها بازدید کرد.

یعقوب هوشیار همچنین از در بازدید از مدارس دولتی دانش و هنرستان شهید تجلایی، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در مسائل جزئی عمرانی مدارس کمک کار باشیم به طوری که ارتباط مستمر آموزش‌و پرورش و شهرداری می تواند باعث  شکوفایی استعدادهای دانش آموزان تبریز  شده و بسترسازی شناسایی نخبگان فراهم شود.

روح الله دهقان‌نژاد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره افزود: شورای اسلامی شهر در کنار شهرداری تبریز در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت است امیدواریم این همراهی و همکاری موجب افزایش نشاط اجتماعی برای دانش آموزان تبریز باشد.

در پایان این بازدید شهردار تبریز از  مدیر و شهردار مدرسه دخترانه دانش، مدیر هنرستان پسرانه شهید تجلایی تجلیل به عمل آورد.

از اعضای شورای اسلامی شهر یاسین بجانی، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر، پرویز هادی، روح الله دهقان نژاد در این بازدید حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات