بارش باران و آبگرفتگی معابر طی سه روز آینده در شمال کشور

بارش باران و آبگرفتگی معابر طی سه روز آینده در شمال کشور

http://www.bananews.ir/مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در مناطق شمال و شمال غرب کشور بارش باران آبگرفتگی معابر و کاهش نسبی دما رخ می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روزآینده دربرخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، از بعد از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه بر مقدار بارش ها در شمال غرب کشور و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر افزوده می شود وهمچنین دمای هوا در مناطق ذکر شده طی روز سه شنبه کاهش نسبی خواهد داشت.

امیدوار اظهار داشت: طی سه روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور بوِیژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی روز یکشنبه به ویژه در عصر و اوایل شب، در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار است. براین اساس طی این مدت آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها دراین مناطق پیش بینی می شود. این شرایط با شدت کمتر در استان زنجان و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز پیش بینی می شود.

وی افزود: از این رو در مناطق فوق در این مدت توصیه می شود چرای دام در حاشیه رودخانه ها و دره ها، برداشت محصولات کشاورزی و انتقال غلات برداشت شده به محیط های سربسته صورت نگیرد همچنین زهکشی و راه آب باغات و مزارع پاکسازی شده و توجه ویژه و آمادگی لازم نسبت به شیوع بیماریهای قارچی پس از قطع بارش در مزارع سیب زمینی و چغندر قند شود.

امیدوار خاطرنشان کرد: از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه سرعت وزش باد در استانهای ایلام، خوزستان، جنوب کرمانشاه، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی افزایش می یابد. از این رو پیش بینی می شود که گرد و خاک بطور موقت سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می شود که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش و در بقیه نقاط کشور به طور نسبی افزایش یابد. این افزایش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه در بیشتر نقاط کشور همچنان ادامه می یابد.

 

 

    نظرات