پايداري شبكه تامين و انتقال برق در استان فارس و جنوب ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق منطقه اي فارس، يدا... حقيقي مديرعامل اين شركت  در جريان اين بازديد گزارشي از آخرين وضعيت مصرف برق در فارس و جنوب كشور و اقدامات انجام شده در حوزه بهره برداري و طرح براي گذر از پيك بار تابستان 1402 ارائه كرد و گفت: توسعه بي در پست 230 كيلوولت صدرا، در مدار آمدن 3 پست فوق توزيع كورده خنج، كازرون 4 و قير 3 در مدت زمان متوسط 6 ماه از جمله اقداماتي است كه براي تامين و انتقال برق پايدار در جنوب فارس و ساير مناطق اين استان انجام شد.
به گفته وي، اجراي اين طرح ها در حالت عادي بيش از 2 سال زمان نياز داشت اما با تلاش همكاران ما در صنعت برق فارس اين عمليات زودتر از برنامه پيش بيني شده اجرايي شد.
مدير عامل برق منطقه اي فارس همچنين نصب مولدهاي خود تامين در نقاط اولويت دار شبكه در كوتاهترين زمان ممكن و با وجود مشكلات و چالش هاي مالي و فني را يك ركورد قابل توجه براي برق فارس دانست و ضمن اعلام برنامه هاي آتي شركت براي توسعه به هنگام شبكه برخي از مشكلات و دغدغه هاي مورد نياز را براي تسريع در اجراي فرآيندها بيان كرد.
حقيقي در ادامه افزود : طيف دمايي گسترده در استان فار س كه از 51 درجه گرمايي تا منفي 20 درجه سرمايي را شامل مي شود نيز از جمله شاخصهايي است كه توليد و مصرف برق در اين استان را در شرايط خاص قرار داده است، استان فارس از سردترين نقاط اقليد و آباده تا گرمترين نقاط لامرد و مهر در ماههاي گرم و سرد سال شرايطي ويژه در تامين و انتقال برق دارد.
معاون انتقال و تجارت خارجي توانير نيز در حاشيه اين بازديد با تقدير از تلاشهاي انجام شده در اين شركت با بيان اينكه ميزان تقاضاي مصرف برق كشور به حدود 72500 مگاوات رسيده است، گفت: آمارها حاكي از آن است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزايش حدود 5000 مگاواتي مصرف برق مواجه هستيم .
مهندس اله داد افزود: بر اساس پيش بيني مركز ملي راهبري شبكه برق كشور، روند نمودارها نشان مي دهد ميزان تقاضاي مصرف برق در حال حاضر حدود 72 هزار مگاوات است.
عليرضا پور مديركل دفتر فني انتقال توانير نيز با تقدير از مسوولان برق منطقه اي فارس اظهار داشت: ميزان مصرف برق كشور به تفكيك مشتركان خانگي، تجاري و اداري 37 درصد از مصرف برق كشور به بخش صنعت، 34 درصد به مصرف بخش خانگي و 14 درصد در بخش كشاورزي و 10 درصد هم به بخش تجاري عمومي و روشنايي معابر كشور اختصاص دارد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه از ساعت 11.30 تا 5 ساعت بعد يعني ساعت 17 در بازه اوج مصرف برق قرار داريم، بنابراين با توجه به تداوم گرما از مردم درخواست مي كنيم كماكان توصيه هاي مديريت مصرف برق را رعايت كنند تا همه مردم به ويژه در مناطق گرمسير از برق پايدار بهره مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات