ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح منطقه ۷ تبریز

ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح منطقه ۷ تبریز

به گزارش شهریار ، محمد رشتبری در تشریح پیشرفت کار برنامه‌های تبیین شده در شهرداری منطقه ۷ اظهار کرد: بهسازی معابر سطح منطقه یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار بود از این‌رو همزمان با اجرای طرح گسترده نهضت آسفالت در معابر اصلی و محلات جنوب غرب تبریز با ارائه متوازن انواع خدمات شهری، عملیات لکه‌گیری آسفالت و آسفالت‌ریزی اساسی به منظور ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح منطقه تداوم دارد.

وی ادامه داد: با هدف اصلاح و ارتقای کیفیت آسفالت محلات و معابر شهرداری منطقه ۷ و همچنین رسیدگی به مطالبات مردمی، عملیات آسفالت ریزی در کوی جویبار محله کوجووار آغاز شده است و پیش بینی می‌شود باقیمانده با صرف حدوداً ۱۱۰تن آسفالت به اتمام برسد.

رشتبری اجرای عملیات زیرسازی در جاده صنعت، دیزل آباد، بلوار اندیشه و سربالایی آخماقیه را از دیگر اقدامات عمرانی بزرگ و مهم عنوان کرده و افزود: پس از اتمام عملیات آسفالت تراشی و زیرسازی اجرای عملیات آسفالت ریزی اساسی در این ۴ مسیر اجرایی می شود.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: عملیات ساماندهی محلات خلجان بعنوان یکی از مهمترین مطالبات ساکنان با هدف اصلاح و ارتقای کیفیت آسفالت محلات و معابر شهرداری منطقه ۷، همچنان در دستور کار است که در حال حاضر اجرای عملیات زیرسازی در کوی بعثت۱ در دست اقدام می باشد و پیش از این آسفالت ریزی اساسی در مسیر کوی توحید با صرف بیش از ۶۵۰ تن به تمام رسید.

شهردار منطقه هفت تبریز همچنین از تعمیر و تعویض ۲۴ پروژکتور برای رفع مشکل روشنایی در پارک صفا واقع در آخماقیه خبر داد.

محمد رشتبری در ادامه به پروژه‌های روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: روشنایی پارک صفای آخماقیه با هدف بهره‌مندی بهتر از فضاهای شهری و زیباسازی و بهبود روشنایی در شب اصلاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ضرورت و اهمیت وجود نور و روشنایی در شب به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر منظر شهری و تامین امنیت شهروندان است، افزود: عملیات رفع خاموشی و تقویت روشنایی پارک‌های سطح منطقه از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این منطقه است که در این راستا، برای اصلاح روشنایی پارک صفای آخماقیه، از ۲۴ پروژکتور ۴۰۰ واتی در دکل نوری به ارتفاع ۳۰ متری استفاده شده است.

رشتبری متذکر شد: عدم روشنایی در این پارک باعث ایجاد مشکلات متعددی برای شهروندان شده بود که در همین راستا شهرداری عملیات نصب پروژکتورهای جدید و تعمیر و بازسازی را جهت ایجاد امنیت بیشتر شهروندان و رضایت خاطر مردم در پارک صفا را اجرا کرده است.

وی بیان کرد: خدمات‌دهی به شهروندان یکی از وظایف شهرداری بوده و از ابتدای کار تاکنون تلاش کردیم در راستای خدمات‌دهی هر چه بیشتر به شهروندان گام برداریم.

رشتبری در ادامه به رفع مشکل چندین ساله اهالی مجتمع علامه امینی اشاره کرد و گفت: روشنایی فضای سبز واقع خیابان اخوان جلوی مجتمع علامه امینی، با هدف بهره مندی بهتر از فضاهای شهری و زیباسازی و بهبود روشنایی در شب اصلاح شد.

وی توضیح داد: با توجه به ضرورت و اهمیت وجود نور و روشنایی در شب به عنوان یکی از اصلی‌ترین عناصر منظر شهری و تامین امنیت شهروندان، عملیات رفع خاموشی و تقویت روشنایی پارک‌های سطح منطقه با حفاری ۴۰۰ متر طولی و با استفاده از ۱۰پایه چراغ با ارتفاع ۸ متری، ۲۰ عدد پروژکتور و کابل کشی ۴۰۰ متری اجرایی شده است.

رشتبری با تاکید بر اینکه جلب رضایت‌مندی شهروندان، رسیدگی به مشکلات شهروندان، ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه مردم با شهردار، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به سوالات از اهداف برگزاری جلسات ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۷ تبریز است، ادامه داد: جلسات ملاقات مردمی روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در محل این شهرداری برگزار می شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه با اشاره به معضل ترافیک شهری، از اجرای تدابیر لازم برای کاهش مشکلات ترافیکی محله آخماقیه و تسهیل در امر تردد وسایل نقلیه در راستای اجرای مصوبات میز خدمت مسجد امیرالمومنین آخماقیه خبر داد و افزود: با بازدید از خیابان آخماقیه همراه با سرهنگ هدایت جعفری رییس پلیس راهور تبریز، سرگرد میرزایی رییس پلیس حوزه منطقه ۷ و هومن فرساد مدیرکل مهندسی و ایمنی و ترافیک شهرداری تبریز از این خیابان در جریان مشکلات ترافیکی این منطقه قرار گرفته و مقرر شد طرحی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تهیه و جهت تصویب در اختیار کمیته فنی ترافیک قرار گیرد.

رشتبری با ابراز خرسندی از گسترش فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه و اثرات مثبت آن در بطن جامعه گفت؛ محفل انس با قرآن، یادواره شهید عبدالواحد محمدی، همراه با اجتماع مردمی محکومیت هتک حرمت قرآن و حادثه شاهچراغ روز یکشنبه ۲۹ مرداد بعد از نماز عشا در مسجد امام موسی بن جعفر (ع) برگزار شد که با استقبال پرشکوه مردم روبرو بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات