ضرورت بروزرسانی سیستم های ایمنی ساختمان های بلند مرتبه شهر/ آقای شهردار اختیارات خود را با کسی شریک نشوید



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ علی قاسم پور در یکصد و سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در بررسی لایحه شهرداری در خصوص خرید نردبان هیدرولیکی آتش نشانی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی گفت: این لایحه در راستای موضوعاتی است که امروز مبتلا به شهر کرج است.

وی اذعان کرد: ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری بلندمرتبه ای در شهر کرج ساخته شده که عمری از آن ها گذشته و احتمالا سیستم های ایمنی داخلی آن ها دارای اشکالاتی است. آقای شهردار وظیفه شما در قالب تذکر، انزار یا بررسی این موضوع این است که به همه این ساختمان ها مراجعه کنید و بررسی های لازم را انجام دهید و آن ها را به بروزرسانی سیستم های ایمنی شان مکلف کنید. عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت بروزرسانی سیستم های ایمنی داخلی این ساختمان ها توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی ظرف مدتی کوتاه بیان کرد: با توجه به عمر زیاد ساختمان های این شهر و بلندمرتبه بودن آن ها، این امر می تواند در هنگام وقوع حوادث، به همکاران ایثارگر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج کمک شایانی کند.

قاسم پور افزود: از سوی دیگر، این موضوع از نظر جانی و مالی برای ساکنین نیز بسیار حائز اهمیت است. به رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج نیز اعلام کرده ام که اگر ساختمانی با شما همکاری و سیستم های ایمنی داخلی خود را بروزرسانی نکرد، حتما به موضوع ورود و از ظرفیت مراجع قضائی استفاده کنید تا در آینده شاهد اتفاقات ناگوار در این زمینه نباشیم.

وی با اشاره به نرخ رشد مهاجرت و افزایش جمعیت کلانشهر کرج، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی این شهر نیز برای توسعه آتی آن، زمین های زیادی در اختیار ما قرار نمی دهد که به وسعت شهر اضافه کنیم. در واقع کرج در میان شهرهای اقماری، محبوس شده است و شاید نتوانیم موفق به افزایش سطح شویم، بنابراین هرچه بر توان لجستیکی در حوزه ایمنی بیفزاییم، جای کار در این زمینه هست.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در کمیسیون مربوطه، همه اعضای شورا با خرید دستگاه ها و ماشین آلات آتش نشانی و اضافه شدن آن ها به شهر موافق بودند اما با نحوه و فرآیند کار دچار مشکل بودیم زیرا می دانستیم که قرار است این تجهیزات از یک جای خاص خریداری شود، اما در لایحه مربوطه به این جای خاص اشاره نشده است؛ به نوعی لایحه یک صورت قانونی و یک باطن مشخص دارد.

قاسم پور با بیان اینکه اعلام کردیم که این فرآیند در اختیار و در ید شهردار کرج است، اظهار کرد: در ماده ۱۲ آئین نامه تهاتر، اختیاراتی در این زمینه برای شهرداری وجود دارد که در صورتیکه این اقدام، برای شهر واجب است، می توان از آن استفاده کرد، علیرغم اینکه شهرداری این اختیار را داشت اما طی یک فرآیند، لایحه ای برای برخی موضوعات ارائه داد که چالشی بود.

وی گفت: آقای شهردار شما منصوب شده اید که از اختیارات خود استفاده کنید؛ اختیارات خود را با کسی شریک نشوید زیرا در نهایت شما باید پاسخگو باشید. به نظرم در کمیسیون موردی مغفول ماند؛ در کمیسیون سوال کردم که عنوان این ردیف چیست و دوستان آن را قرائت کردند. در اینجا هم پیشنهاد می شود که عنوان و شماره ردیف درج شود که اختلافی به وجود نیاید.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات