راه‌اندازی فاضلاب آبادان تا دو سال آینده

راه‌اندازی فاضلاب آبادان تا دو سال آینده

http://www.bananews.ir/سرپرست شرکت آبفای خوزستان گفت: انتظار می‌رود که در دو سال آینده عملیات اجرایی فاضلاب آبادان با استفاده از اوراق مشارکت به پایان برسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمد علی صنیعی‌نژاد، افزود: اجرای طرح جامع فاضلاب شهرآبادان به‌ منظور رفع مشکل فاضلاب این شهر از سال ۱۳۷۲ آغاز شد. این طرح دارای ۷۰۰ کیلومتر طول شبکه و ۲۴ ایستگاه پمپاژ است که عملیات اجرای آن تا پایان سال ۹۰ با صرف هزینه‌ ۳۲۰ میلیارد ریال حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. وی اضافه کرد: در سال‌جاری نیز از محل اعتبار فروش اوراق مشارکت عملیات اجرایی مناطق دیگر آبادان (شهری و شرکتی) در دستور کار قرار دارد که به این منظور کلنگ عملیات اجرایی فاضلاب منطقه سلیج غربی، کوی فرهنگیان، شطیط و علوانیه آبادان به زمین زده شده و پیمانکاران آن در حال تجهیز کارگاه هستند.

سرپرست شرکت آبفای خوزستان افزود: مناقصه عملیات مناطق مسکونی پالایشگاه شامل مناطق ولیعصر، بهار و قدس نیز برگزار شده و در سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. صنیعی‌نژاد خاطرنشان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی فاضلاب مناطق فیه، کوی ملت، امیرآباد، بوارده و بریم نیز در سال‌جاری آغاز می‌شود که به این ترتیب تقریبا تمام مناطق شهری و شرکتی را شامل می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان اضافه کرد: از آنجایی که حجم عملیات پیش‌بینی شده اجرایی در سال ۹۱ معادل کل اعتبارات ۲۰ سال گذشته است انتظار می‌رود که در دو سال آینده عملیات اجرایی فاضلاب آبادان به پایان برسد.

    نظرات