در سومين دوره جشنواره مسئوليت اجتماعي معرفي شد: شركت ...
به گزارش
پايگاه خبري توانير
، در اين دوره از جشنواره مديرعامل شركت توانير به عنوان سفير مسئوليت اجتماعي برتر شناخته شد و شركت توانير نشان عالي مسئوليت اجتماعي را كسب كرد و جزو برگزيدگان تقديرنامه انجمن بين المللي روابط عمومي از آن تقدير شد.
بر اساس اين گزارش اسامي برگزيدگان جشنواره مسئوليت اجتماعي و روابط عمومي 1402 در ادامه مي آيد:
اين مراسم ؛برندهاي خوب در سه بخش معرفي شدند و از آنها تجليل شد.
الف-حاميان سومين دوره جشنواره مسئوليت اجتماعي و روابط عمومي 1402:
1. كانون تبليغات نقش و نگار پوپك
2. رسانه مسئوليت اجتماعي
3. خانه صنعت، معدن و تجارت
ب-برگزيدگان سومين دوره جشنواره مسئوليت اجتماعي 1402: (سفير مسئوليت اجتماعي)
1. محمدرضا موثقي نيا، معاون محترم وزير صمت و رييس هيئت عامل ايميدرو
2. علي امرايي، مديرعامل محترم شركت فولاد سنگان
3. امين ابراهيمي، مديرعامل محترم شركت فولاد خوزستان
4. آيت اله ابراهيمي، مديرعامل محترم بانك سپه
5. آرش كردي، مديرعامل محترم شركت توانير
6. مهدي جهانگيري، رئيس محترم گروه مالي گردشگري
7. رضا جعفري، مديرعامل محترم و نائب رئيس هيئت مديره شركت بيمه دانا
8. طهمورث جوانبخت، مديرعامل محترم شركت فولاد خراسان
9. محمدرضا بيدخام، مديركل محترم روابط عمومي شركت مخابرات ايران
10.اصغر روحي، رئيس محترم شوراي اسلامي شهر بندرامام خميني (ره)
ج-برگزيدگان سومين دوره جشنواره مسئوليت اجتماعي ????: (نشان عالي مسئوليت اجتماعي)
1. شركت مخابرات ايران
2. گروه مالي گردشگري
3. شركت فولاد سنگان
4. شركت توانير
5. شركت ملي صنايع مس ايران
6. شركت فولاد هرمزگان
7. شركت فولاد خراسان
8. شركت بيمه دانا
9. وزارت راه و شهرسازي
10. بانك سپه
11. اپراتور ايرانسل
12. شركت ارتباطات سيار (همراه اول)
13. سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)
14. شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران
15. منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس
16. دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي
17. شركت مس آذربايجان
18. شهرداري بندرامام خميني (ره)
19 شركت مس شهر بابك
20. اتاق تعاون جمهوري اسلامي ايران
21. شركت مس سرچشمه
22. شركت فولاد سفيددشت چهارمحال و بختياري
23. گروه بهمن
24. شركت فولاد خوزستان
د-برگزيدگان تقديرنامه انجمن بين المللي روابط عمومي:
1. سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)
2. شركت فولاد خوزستان
3. شركت فولاد سنگان
4. جناب آقاي دكتر بابك توسلي
5. شركت ارتباطات سيار (همراه اول)
6. اپراتور ايرانسل
7. شركت فولاد هرمزگان
8. شركت بيمه دانا
9. شركت توانير
10. شركت ملي صنايع مس ايران
11. گروه مالي گردشگري
بر گزارش توانير، در بحشي از اين مراسم، دبير جشنواره روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي با اشاره به اينكه عصر جديد را برخي عصر روابط عمومي و برخي ديگر عصر مسئوليت اجتماعي مي دانند، درباره اهميت اين دو گفت: از يكطرف امروزه با توجه به اهميت و كاركردهاي ارتباطي، نمي توان جامعه، سازمان و يا شركتي را بي نياز از روابط عمومي تصور كرد از سوي ديگر نمي توان به تعهد و مسئوليت نهادهاي تجاري، اقتصادي و سياسي، نسبت به جامعه اغماض كرد، لذا جامعه امروز هم به روابط عمومي نياز جدي دارد و هم به مسئوليت اجتماعي.
هوشمند سفيدي يادآور شد: روابط عمومي به مسئوليت اجتماعي نياز دارد و مسئوليت اجتماعي به روابط عمومي و اين ها به مثابه هم هستند و با هم مي توانند كاركرها ارتباطي، اجتماعي مورد نظر را بروز دهند، كاركردهايي مثل تعهد و مسئوليت در قبال گروههاي اجتماعي و جامعه، اخلاق مداري، ذي نفع گرايي و صيانت از جامعه، كه در اين صورت يك سازمان يا شركت و يا جامعه، مي تواند سرمايه اجتماعي خود را افزايش داده و با كسري اعتبار و سرمايه اجتماعي مواجه شود.
وي با اشاره به اينكه در حكمراني خوب، چهار شاخص مشاركت، قانون گرايي، شفافيت و پاسخگويي وجود دارد كه نشانگر مديريت و فرمانروايي خوب است، افزود: شركت ها، سازمان ها و برندهايي كه آن ها را در قالب مسئوليت اجتماعي تحقق مي بخشند، به واقع برندهاي خوب هستند.
رئيس خانه روابط عمومي ايران در پايان هدف جشنواره روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي ارتباط محور را تأكيد بر اهميت شاخص هاي ارتباطي در تحقق مسئوليت اجتماعي و غني سازي آن با استفاده از ابزارهاي ارتباطي دانست.
در ادامه اين رويداد، پيام «آنه گرت آبارزوا» رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي به شرح زير قرائت شد:
به عنوان رئيس انجمن بين المللي روابط عمومي در سال 2023، به موسسه روابط عمومي آرمان و نشريه علمي – تخصصي تحقيقات روابط عمومي براي برگزاري جشنواره مهم تحت عنوان “روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي” تبريك عرض مي كنم. بسيار خرسندم كه به دنبال نامه اينجانب به “موسسه روابط عمومي آرمان” در فوريه ????، كنفرانس روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي امسال آن موسسه با تاكيد بر اجرايي كردن كد اخلاقي و دستورالعمل ارتباطات تغييرات آب و هوايي انجمن بين المللي روابط عمومي برگزار مي شود.
توصيه من به مسئولان اين است كه مسئوليت اجتماعي خود در اين حوزه اجرا كنند و برنامه ريزي هاي جديدي را در اين زمينه را انجام دهند. آنچه را كه ما بايد ايجاد كنيم، يك اقتصاد و يك جامعه موفق و طبيعت سالم است. به ايده تغيير و استفاده از ابداعات براي ايجاد يك برنامه جديد اهتمام بورزيم و براي ايجاد پايداري، بايد مطمئن شويم كه اقدامات ما، تأثيرات مثبت در پي داشته است. از ياد نبريم كه توسعه اقتصادي نبايد به تخريب محيطي را همراه داشته باشد و پيشرفت اقتصادي نبايد تأثيرات منفي در جامعه ايجاد كند. همچنين باور كنيم كه بدون كاربرد روابط عمومي و ابزارهاي ارتباطي، تحقق اين هدف ممكن نيست و مسئوليت اجتماعي و روابط عمومي در كنار هم و با هم مي توانند اهداف مذكور را تأمين كنند.
انجمن بين المللي روابط عمومي ضمن تشكر از سازمانهايي كه كد اخلاقي و دستورالعمل ارتباطات تغييرات آب و هوايي را مي پذيرند، در راستاي تقدير از اين سازمانها، “تقديرنامه و گواهي اهتمام به كار” را صادر كرده است كه مفتخر است از طريق برگزاركنندگان اين رويداد تقديم شما عزيزان مي شود.
در ادامه، آقاي بهزاد حسين عباسي طي سخناني به تشريح نقش هوش مصنوعي در مسئوليت اجتماعي پرداخت.
در بخش ديگر از مراسم، قام مقام وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آخرين سخنران اين رويداد بود وي با اشاره به ارتباط روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي به ارائه توصيه هاي كاربردي و تشريح هفت گانه كليدي استاندارد مسئوليت پذيري اجتماعي در روابط عمومي پرداخت.
در اين اختتاميه، مشاور و دستيار رئيس جمهور و مسئول پيگيري حقوق و آزادي هاي اجتماعي طي سخناني گفت: امروز روابط عمومي و مسئوليت اجتماعي، هر دو به شخصيت واقعي شهروندي تبديل شده اند، روابط عمومي هم حقوق دارد و هم تكليف.
نظرات