ممنوعیت مشارکت ساخت در بنگاه‌ها

ممنوعیت مشارکت ساخت در بنگاه‌ها

http://www.bananews.ir/در حالی که بسیاری از مالکان و بساز و بفروش‌ها برای مشارکت در ساخت به بنگاه‌های معاملاتی مراجعه می‌کنند بهتر است این کار انجام نشود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی ـ رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک ـ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره واسطه‌گری بنگاه‌های معاملاتی در مشارکت در ساخت اظهار کرد: به‌طور مثال اگر مالکی برای درخواست مشارکت در ساخت به بنگاه معاملاتی خودمان مراجعه کند ما آن را نمی‌پذیریم و توصیه ما این است که مشارکت در ساخت بهتر است انجام نشود.

وی ادامه داد: مشارکت در ساخت علاوه بر مشکلات جانبی فراوانی که دارد کد رهگیری ندارد. به این معنی که ساختمانی که هنوز ساخته نشده نمی‌توان کد رهگیری به آن تعلق داد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز کد رهگیری برای مشارکت در ساخت را ممنوع کرده است، تصریح کرد: مشاوران در بنگاه‌های معاملاتی مشارکت در ساخت را دردسرساز دانسته و ترجیح می‌دهند در مورد آن مداخله‌ای نداشته باشند.

خسروی ادامه داد: مردم باید با آگاهی لازم وارد پروژه‌های مشارکت در ساخت شوند و بدانند حق مشاوره و حکمیت بنگاه‌داران در مشارکت در ساخت با کمیسیون معاملاتی آنان فرق می‌کند زیرا این کار زحمت و دردسر بیشتری دارد.

وی گفت: دقت نظر سازنده و مالک در مشارکت در ساخت باید بسیار بالا باشد و مالک به سازنده اجازه ندهد تا زمانی که تمام واحدها ساخته نشده است خرید و فروشی انجام گیرد؛ همچنین در قرارداد بین دو طرف صراحتا لحاظ شود که سازنده پای هر معامله‌ای باید امضای مالک را داشته باشد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک درباره اجرای طرح تعزیراتی در سال جاری تصریح کرد: طرح تعزیراتی باید به‌گونه‌ای اجرایی شود که به مسیر رهن و اجاره واحدهای استیجاری جهت داده شود.

خسروی با تاکید بر این‌که با بگیر و ببندها و فشارهای نامعقول قطعا نتیجه این طرح مطلوب نخواهد بود، خاطرنشان کرد: از این رو ما امسال این برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نظارت بر اجرای طرح تعزیراتی به صورت نامحسوس باشد.

    نظرات