پدیده گرد و غباد یک مسئله ثانویه نیست

پدیده گرد و غباد یک مسئله ثانویه نیست

وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر با تأکید بر اینکه نباید به پدیده گرد و غبار به عنوان مسئله ثانویه نگاه کنیم، گفت:

با توجه به تاثیرات گرد و غبار در اقتصاد کشورها، باید در راستای توسعه اقتصادی جامعه بشریت در کشورهای توسعه یافته و فقیر همکاری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، فالح بن ناصر آل ثانی وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر در اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهارکرد: پدیده گرد و غبار ناشی از تغییرات اقلیمی است. طی سال‌های گذشته گرد و غبار ناشی از تغییرات اقلیمی افزایش یافته است و علاوه بر آن پدیده‌های دیگری همچون کم بارشی و گازهای گلخانه‌ای تاثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد سایر کشورها گذاشته است .

وی افزود: تغییرات اقلیمی همچنین موجب افزایش بادها و در نتیجه حمل گرد و غبار شده است. دولت قطر نیز درگیر این پدیده است و همیشه از کشورها در سطوح منطقه‌ای و همچنین بین المللی برای مقابله با گردو غبار دعوت داشته است .

وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کشور قطر ادامه داد: کشور قطر برنامه منظمی برای مقابله با بیابان‌زایی تعریف کرده است که تا سال2030 به طور کامل انجام خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها کاشتن گیاه در مناطق بیابانی قطر است که کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرهای بیابانی کشور قطر از جمله این برنامه‌ها است .

وی افزود: با توجه به تاثیرات گردو غبار در اقتصاد کشورها کشورقطر تلاش می‌کند تا با کمک سازمان ملل متحد با کشورهایی که تحت تاثیر گرد و غبار هستند همکاری کند .

آل‌ثانی در پایان با تاکید بر اینکه با مسئله گرد و غبار نباید به عنوان یک مسئله ثانویه برخورد کنیم تصریح کرد: با توجه به تاثیرات گرد و غبار در اقتصاد کشورها، باید در راستای توسعه اقتصادی جامعه بشریت در کشورهای توسعه یافته و فقیر همکاری داشته باشیم و امیدواریم این اجلاس برای مقابله با گرد و غبار نتیجه مثبت داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات