آبشار طاق بستان احیا می‌شود

آبشار طاق بستان احیا می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تملک کبابی‌های ضلع جنوبی دریاچه طاق بستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فهیمه روشن در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در راستای طرح جامع ساماندهی مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان و انجام اقدامات انجام شده در دریاچه و محوطه این مجموعه تاریخی، کبابی‌های ضلع جنوبی دریاچه طاق بستان با تملک زمین‌هایی که در آن مستقر هستند جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که این اقدام از محل اعتبارات استانی و با همکاری و پیگیری استانداری کرمانشاه انجام خواهد شد، افزود: حدود ۲۰ کبابی که هر یک نزدیک به ۲۰۰ مترمربع زمین را به خود اختصاص داده‌اند و بخشی از این زمین‌ها نیز در تملک کبابی‌ها است، توسط استانداری و میراث فرهنگی استان کرمانشاه، خریداری و تملک می‌شود.

روشن خاطرنشان کرد: این کبابی‌ها در مسیری که پیش از این آبشار بوده قرار دارند که با تملک آنها، آب دریاچه طاق بستان را به این مسیر هدایت خواهیم کرد تا سرریز شده و منظره زیبای گذشته احیا شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، گفت: تاکنون در این راستا، سه جلسه کارگروه برگزار شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، کمیته تیم حقوقی نیز تشکیل شده که در حال حاضر مرحله تکمیل پرونده در دست انجام و بررسی است.

وی یادآور شد: تمامی این اقدامات در راستای تکمیل پرونده ثبتی طاق بستان برای قرار گرفتن در لیست میراث جهانی یونسکو است.

    نظرات