مطالعه ، طراحی و اجرای (ایستگاه مشوق بازیافت پسماند خشک خانگی) در مناطق شهرداری محقق شود

مطالعه ، طراحی و اجرای (ایستگاه مشوق بازیافت پسماند خشک خانگی) در مناطق شهرداری محقق شود



امحا شیرابه های دفن زباله از دو دهه گذشته مطالبه مردم و حفظ محیط زیست را محقق نمود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج ؛ جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصد و سی و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، به اصلی ترین مطالبات مردم در حوزه پسماند اشاره کرد و اظهارداشت:طبق تعهد معاونت خدمات شهری با مسئولیت سازمان پسماند،در صورتجلسه هیئت مدیره و ناظرین سازمان پسماند مقرر گردیده بود در موازات مدیریت کودک کار، ممنوعیت کولبری،چرخ دستی و اصلاح تفکیک از معابر،طرح مطالعه،طراحی و اجرای حداقل چهار ،،ایستگاه مشوق بازیافت پسماند خشک خانگی،انجام گردد که اهتمام مدیریت و همکاران محترم سازمان این تعهد را محقق کرد.
رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در فاز اول توسعه این طرح می بایست تا پایان سال ۱۴۰۲ برای هر منطقه ساخت و جانمایی حداقل یک ایستگاه با طرح و سازه مشترک از سوی سازمان اقدام شود.

با راه اندازی خط اول کمپوست ۵۰درصد از زباله روزانه شهر کرج قابل بازیافت شد

چپردار بیان کرد: به مردم قول داده بودیم خطوط پردازش و کمپوست را بازسازی و راه اندازی نماییم،یکی از این خطوط با ظرفیت ۳۰۰ تن زباله روزانه راه اندازی گردید که مزایده واگذاری آن به پیمانکار نیز در حال انجام است.
وی یادآور شد: خط دوم پردازش و کمپوست نیز با همت همکاران سازمان و تحقق ردیف های بودجه آغاز شده و در حال حاضر قریب به ۵۰درصد از زباله روزانه شهر کرج قابلیت بازیافت،پردازش و کمپوست را یافته است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در خصوص امحای انباشت شیرابه های حاصل از دفن زباله در یک یا دو دهه قبل که آثار آلودگی و بوی نامطبوع آن موجبات نا رضایتی مردم و آسیب محیط زیست را در پی داشت تا ۹۰درصد خشکانیده و امحا گردیده است که در بازدید میدانی اعضای شورا، بازرسی و حراست مرکز این واقعیت مورد تایید است، با صفر نمودن انباشت سنوات قبل،مدیریت شیرابه تولیدی جاری محدود و قابل کنترل خواهد بود.
وی گفت: قرارداد خرید ماشین آلات سبک و سنگین از ردیف های بودجه در سازمان پسماند نهایی گردیده و با سیاست شورای اسلامی،اهتمام معاونت اقتصادی مرکز و اقدامات سازمان، ناوگان خودرویی این سازمان با ردیف های خرید و اورهال نمایی تقویت و تجهیز شده تا بیش از پیش در تکالیف محوله سازمانی و پشتیبانی پروژه های فوق العاده سایر سازمان ها،مناطق و حتی بحران های غیر مترقبه شهر و استان خدمت رسانی نماید.
وی خطاب به شهردار گفت:مطالعه،طرح و اجرای مخازن بزرگ زباله گودالی در معابر اصلی هنوز معطل جانمایی معاونت عمرانی مرکز است که علیرغم مکاتبات معاونت خدمات شهری پاسخی دریافت نگردیده که علت این تعلل در اسرع وقت بررسی و حل گردد تا تعهد اجرای این طرح نیز محقق گردد.
چپردار تاکید کرد: البته ما در حوزه پسماند با وجود انجام تکالیف و تعهدات مطروحه در کنار پاکروبی روزانه مناطق و برقراری پاکیزگی معابر هنوز به نقطه مطلوب و رضایت مندی مردم نرسیده ایم ولیکن یقین دارم عزم شورا و مدیریت شهری منجر به تحقق کامل این مطالبه در این دوره از شورا خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: زمان زود می گذرد و فرصت های خدمت گذاری به مردم تجدید نمی گردد،بارها عرض کرده ام،آقای شهردار شما در شهرداری و ما در شورا باید قدر این موهبت را بدانیم،همت بیشتری نماییم زیرا این مهلت خیلی زود،دیر می شود و کارآمدی ماست که اگر موجود باشد، در خاطر مردم می ماند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات