آخرین وضعیت متروی پردیس و پرند
مترو پردیس در مرحله ارزیابی و جذب پیمانکاران باصلاحیت قرار دارد و مترو پرند نیز تا پایان مهر ماه آماده ریلگذاری میشود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهرهای پرند و پردیس به عنوان نزدیکترین شهرهای جدید به کلانشهر تهران به حساب میآیند و متقاضیان آن نیز ساکنان فعلی شهر تهران هستند که تاکنون زمین، مسکن و وام یارانهدار از دولت دریافت نکردهاند.
در حال حاضر یکی از بزرگترین دغدغههای ساکنان آینده این شهرها رفتو آمد از تهران به پرند و پردیس است. در این راستا سیاستگذاران برنامه ساخت مترو را برای این شهرهای جدید در دستور کار خود قرار دادند.
در حال حاضر با توجه به افتتاحهای انجام شده و واحدهایی که تحویل متقاضیان داده شده است، هرچند جابهجاییها به شکل گسترده انجام نشده ولی پس از تامین زیرساختها موضوع مترو مطرح است.
از این رو آخرین جزییات مترو پرند و پردیس را از مدیران عامل این دو شهر جدید جویا شدیم.
سعید صابونی، مدیرعامل شهر جدید پرند، در گفتگو با ایسنا با بیان این که طول مترو تهران-پرند از ایستگاه حرم مطهر تا شهر جدید پرند ۵۳ کیلومتر است، اظهار کرد: از این میزان ریلگذاری ۱۸ کیلومتر از مترو برعهده شرکت عمران پرند و مابقی آن برعهده مترو تهران است.
وی ادامه داد: از این ۱۸ کیلومتر که جزو تعهدات شرکت عمران پرند است، هشت کیلومتر آماده ریلگذاری و تحویل مترو تهران داده شده است.
مدیر عامل شهر جدید پرند گفت: از این هشت کیلومتر، سه کیلومتر از سمت شهر جدید پرند و پنج کیلومتر از سمت فرودگاه امام(ره) ریلگذاری میشود.
صابونی با تاکید بر این که تا آخر ماه جاری بحث آمادهسازی ریل گزاری مترو به پایان میرسد، تصریح کرد: از ۱۰ کیلومتر مانده در مسیر این ۱۰کیومتر دو پل وجود دارد. پل اول در جاده قدیم تهران-ساوه که تا آخر شهریور ماه و پل دوم در اتوبان تهران-ساوه است که تا پایان مهر ماه آماده ریلگذاری میشود.
مجید هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس، نیز درباره وضعیت مترو تهران-پردیس در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در مرحله جذب پیمانکاران هستیم. در این مرحله سعی داریم با ارزیابی کافی پیمانکاران با صلاحیت را انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: مترو پردیس از ایستگاه سرخه حصار یا همان خط ۲ تهران آغاز میشود و در نهایت به جنوب فاز ۹ میرسد.
هدایت با بیان این که از سال ۸۵ برای ساخت مترو به طول ۲۰ کیلومتر عقد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: هماکنون تمام طرح آماده اجرا است و این خط از ایستگاه سرخه حصار یا همان خط ۲ تهران آغاز میشود و در نهایت به جنوب فاز ۹ میرسد.
مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره اعتبار مورد نیاز متروی پردیس گفت: اعتبار مورد نیاز متروی پردیس را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخمین زدهایم و با ساخت متروی پردیس، مشکل حمل و نقل ساکنان تاحدود زیادی برطرف میشود.
نظرات