اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک بین‌المللی برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با توفان‌های گرد و غبار

رئیس دپارتمان هماهنگی‌های بین‌المللی محیط زیست در ترکمنستان بر اهمیت اجرای پروژه‌های مشترک بین‌المللی برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با توفان‌های گرد و غبار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، بردی بردیف، رئیس دپارتمان هماهنگی‌های بین‌المللی محیط زیست ترکمنستان در دومین روز از اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار داشت: 80 درصد کشور ترکمنستان را صحرا پوشانده و این کشور در آسیای میانه با گرد و غبار مواجه است .

وی افزود: همچنین کشورها در آسیای میانه با کمبود آب مواجه‌اند و کشور ترکمنستان هم از این موضوع مستثنی نبوده‌ایم. این روزها افزایش تغییرات جوی در جهان را شاهد هستیم و کشور ما نیز تحت تاثیر کریدورهای خشکی منطقه قرار گرفته‌ است .

بردیف با اشاره به اینکه وزارت محیط زیست ترکمنستان ارگان اصلی اجرای سیاست‌های دولت در حفاظت از محیط زیست است، گفت: همکاری‌های بین‌المللی جهت حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد و اجرای پروژه‌های مشترک مدنظر ما قرار دارد .

رئیس دپارتمان هماهنگی‌های بین‌المللی محیط زیست در ترکمنستان خاطرنشان کرد: اهدای کمک از طریق صندوق‌های بین‌المللی و بانک‌های اروپایی و بانک‌های توسعه اسلامی حائز اهمیت است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه ترکمنستان برنامه‌های مشترکی با سازمان ملل برای امنیت غذایی و کشاورزی دارد، گفت: همچنین ترکمنستان موافقت‌نامه‌های متعدد با کشورهای مختلف امضا کرده است و استراتژی کلی ما انجام همکاری‌های بین‌المللی است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات