حمایت ژاپن از ایران در حوزه مقابله با توفان‌های گرد و غبار

حمایت ژاپن از ایران در حوزه مقابله با توفان‌های گرد و غبار

سفیر ژاپن در ایران با تأکید بر اینکه از اقدامات ایران در حوزه محیط زیست از جمله مقابله با توفان‌های گرد و غبار حمایت می‌کنیم، گفت: برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، آیکاوا کازو توشی، سفیر ژاپن در ایران در دومین روز از برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار اظهار کرد: همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و مشارکت فعال بسیاری از کشورها در اجلاس امروز هم موید همین مطلب است .

وی افزود: در سال جاری شاهد توفان‌های بیشماری در شرق دور بوده‌ایم و در ژاپن برنامه کنترل گرد و غبار از سال 2002 آغاز شده و ما برنامه‌هایی با کشورهایی همچون چین کره و مغولستان داشته‌ایم. همچنین سه برنامه عمل با کره و چین امضا کرده‌ایم و در حال حاضر هم انجام برنامه‌های مشترک با کشورهایی از جمله ایران برایمان بسیار حائز اهمیت است .

کازو توشی با تأکید بر اینکه از اقدامات ایران در زمینه مقابله با توفان‌های گرد و غبار حمایت می‌کنیم، گفت: در سال 2014 نیز تفاهم‌نامه میان جمهوری اسلامی ایران و محیط زیست ژاپن منعقد شد و ما به دنبال برگزاری کارگاه‌ها و جلسات فنی مشترک بوده‌ایم .

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه توفان‌های گرد و غبار باعث بیماری‌های زیادی میان افراد شده است گفت: دولت ژاپن متعهد شده یک میلیارد دلار برای مقابله با توفان اختصاص دهد که هر ساله این میزان را افزایش خواهیم داد .

وی خاطرنشان کرد: قطعنامه پیشنهادی که در این اجلاس مطرح شده در مورد اقدامات پیشگیرانه و همکاری‌های مشترک برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و برگزاری اجلاس این چنینی که در ایران بود، می‌تواند نتایج موثری را در جهت حفاظت از محیط زیست به همراه داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات