میدان ۷۲تن قم سریعترین پروژه اجرایی کشور

میدان ۷۲تن قم سریعترین پروژه اجرایی کشور

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از پروژه میدان ۷۲ تن به عنوان سریع ترین پروژه اجرایی کشور یاد کرد و گفت: این پروژه باید به صورت الگوی ملی مطرح شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ، محمدرضا قلندر با اشاره به اتمام پروژه میدان ۷۲ تن در سر رسید مشخص شده آن بیان کرد: این پروژه سریع ترین پروژه اجرایی کشور و اولین پروژه مهم شهری بود که بدون تاخیر به بهره برداری رسید و باید به صورت الگوی ملی در بیاید.

وی با بیان اینکه میدان ۷۲ تن میدانی ملی است ادامه داد: این میدان علاوه بر بار ترافیکی قم به ترافیک سایر شهرها هم کمک می کند از این رو اتمام آن در سررسید مشخص شده به صورت فشرده و ویژه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی قم ادامه داد: در ۲۷ تیرماه سال گذشته کلنگ این پروژه به زمین زده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مهندس قلندر با اعلام اینکه برنامه در نظر گرفته شده برای این پروژه در ابتدا برنامه ای چهار ساله بود اظهار کرد: معارضات زیاد در این میدان مثل آب، برق، گاز، مخابرات و فیبر نوری و با توجه به حساسیت های این میدان برنامه به دو سال فشرده شد و از آنجا که امکان مسدود کردن میدان وجود نداشت با انتخاب پیمانکار قوی و همکاری مدیریت کلان استان برنامه به یکسال کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: میدان هم سطح یک ماه زودتر از برنامه ریزی معین شده و آخرین پل سطح سوم تقاطع نیز در ۲۶ تیرماه بازگشایی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: تقاطع میدان ۷۲ تن اولین تقاطع غیر هم سطح سه سطحه است که علاوه بر روان سازی ترافیک از نورپردازی و فضای سبز مناسبی برخوردار و از وضعیت نامناسب قبلی خارج شده است.

قلندر با ابراز اینکه میدان قبلی از بین نرفته است تردد عادی در آن ادامه دارد و اتصال جاده ها به درون شهر از این طریق انجام می شود و در سطح منهای یک که به صورت زیر گذر است جاده اراک به کاشان متصل می شود.

وی افزود: در سطح به علاوه یک که پل جهتی رو گذر است ترافیک را از سمت اراک به تهران که از پر تردد ترین مسیرها است کاهش و از تداخل با جهت های دیگر جلوگیری می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی قم اعلام کرد: بهره برداری از این پروژه به جهت افزایش رفاه حال مردم به صورت غیررسمی انجام شد اما به زودی با حضور مقامات کشوری و استانی بهره برداری رسمی آن انجام می شود.

مهندس قلندر ابراز داشت: این پروژه اولین پروژه بدون انتقاد بود که مردم از روند اجرای آن رضایت داشتند و پیشرفت آن محسوس بود.

وی اجرای طرح بدون بسته شدن میدان، وجود معارضات زیاد، کیفیت و سرعت بالا در اجرای طرح رضایتمندی را از

ویژگی های این پروژه ذکر کرد و بیان داشت: برای رفع مشکلات این پروژه با همکاری مسئولان مربوطه کمیته ای تشکیل شد که در آن همزمان با اجرای پروژه و خارج از پروسه اداری مشکلات مربوط به پروژه رفع می شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص میزان اعتبار این پروژه اذعان داشت: قرارداد اولیه ۱۶۵ میلیارد ریال بود که با افزایش حجم کار، جابجایی تاسیسات، اضافه کردن نورپردازی و فضای سبز به ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مهندس قلندر افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

    نظرات