استفاده از تجربیات ایران برای کنترل گرد و غبار در کشورهایی همچون تاجیکستان

استفاده از تجربیات ایران برای کنترل گرد و غبار در کشورهایی همچون تاجیکستان

معاون اول رئیس کمیته حفاظت محیط زیست جمهوری تاجیکستان با اشاره بر تفاهم‌نامه‌های موجود با ایران در خصوص مراقبت از حیات وحش و حیوانات اظهار کرد: ما باید از تجربیات ایران برای مقابله با گرد و غبار استفاده کنیم.

ظارافو قیومزاده در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در تهران برگزار شد، سطح بالایی داشت و از آن برداشت خوبی داشتیم. در نتیجه این اجلاس ما نیز تصمیم گرفتیم تا اقداماتی را که کشورهای دیگر داشتند اما هنوز در تاجیکستان انجام نشده است در جمهوری تاجیکستان در دستورکار قرار دهیم .

وی درباره نقش ایران در این اجلاس افزود: در کنار هم جمع کردن دولت‌هایی که در راستای حفاظ بهداشت و محیط زیست تلاش می‌کنند یک اقدام بین‌المللی و منطقه‌ای است که این اقدام از جانب ایران صورت گرفته است .

معاون اول رئیس کمیته حفاظت محیط زیست جمهوری تاجیکستان درباره چگونگی همکاری تاجیکستان با ایران در خصوص مقابله با توفان‌های گرد و غبار اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حفاظت محیط زیست ایران و سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری تاجیکستان در زمینه حفاظت از حیووانات و حیات وحش وجود دارد بنابراین باید از تجربه‌های ایران برای کنترل گرد و غبار نیز استفاده کنیم .

ظارافو قیومزاده در پایان تصریح کرد: جمهوری تاجیکستان تلاش می‌کند تا با اقدامات مناسب نهرهایی که خشک و به کانون‌های گرد و غبار تبدیل شده‌اند و همچنین مناطقی که گرد و غبار آن‌ها بر کشورما و کشورهای همسایه تاثیر می‌گذارد کنترل کند و تصمیمات جدی برای آن‌ها اتخاذ نماید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات