امیدبخش بودن رهبری ایران در گردهمایی جهانی برای مقابله با گرد و غبار

امیدبخش بودن رهبری ایران در گردهمایی جهانی برای مقابله با گرد و غبار

معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ با اشاره به چندوجهی بودن محیط زیست و چالش گرد و غبار اظهار کرد: حل معضل گرد و غبار به همکاری بین‌المللی نیاز دارد و باعث خوشحالی است که ایران رهبری و راهنمایی کشورها را برعهده گرفته است.

آرمیدا سالسیا جابانا در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست درباره برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های گرد و غبار در تهران اظهار کرد: موضوع محیط زیست و گرد و غبار تنها مربوط به یک کشور نیست و به یک همکاری چندجانبه و بین‌المللی نیاز دارد و خیلی خرسندیم که کشور ایران راهنمایی و رهبری این گروه‌ها و کشورها را بر عهده گرفته و این اجلاس بزرگ را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: درباره این بحث حتی باید در نیویورک نیز صحبت شود. امیدواریم با توجه به اینکه محیط زیست به سیاست مربوط نیست و به حیات زمین، طبیعت و انسان‌ها مربوط است، به‌خوبی بتوانیم درباره این موضوع تصمیم بگیریم.

معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ افزود: بر اساس مسائلی که طی چندسال اخیر مشخص شده است، کشورهای آسیایی و عربی همکاری مناسبی با ما داشتند. اسکاپ یک مجموعه بین‌المللی است و تدابیر خوبی برای مقابله با این پدیده و کاهش آن اندیشیده است. این اجلاس نیز مقدمه‌ای برای شروع همکاری مشترک در منطقه آسیایی است.

وی در پایان تصریح کرد: همکاری کشورها با یکدیگر، یک همکاری چندجانبه و بین‌الملی است که موجب می‌شود تا محیط زیست بهتری داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات