فریبکاری کره‌ای‌ها در بازار لوازم خانگی ایران

فریبکاری کره‌ای‌ها در بازار لوازم خانگی ایران

http://www.bananews.ir/برخی شرکتهای لوازم خانگی فعال در بازار ایران برای جذب مشتری دست به تبلیغاتی می‌زنند که بعضا این تبلیغات در واقع فریب مشتریان و مصرف کنندگان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در حال حاضر اگر سری به بورس لوازم خانگی در تهران از جمله خیابان امین حضور و خیابان جمهوری بزنید، متوجه می شوید که شرکتهای تولیدکننده برای جذب هرچه بیشتر مشتری پرداخت برخی مشوقها را در دستور کار قرار داده‌اند.

در این زمینه می توان به هدیه دادن یک محصول به مشتری در کنار محصول خریداری شده اشاره کرد. همچنین رایگان بودن هزینه حمل و نصب وسیله نیز از دیگر مشوقهایی است که شرکتهای لوازم خانگی به مشتریان خود می دهند. اما برخی از این مشوقها عملا فریب مشتری محسوب می شوند.

به عنوان مثال یکی از شرکتهای کره ای فعال در بازار لوازم صوتی و تصویری ایران در سایت یکی از نمایندگی خود اعلام کرده که هزینه حمل و نصب تلویزیونهای ساخت این شرکت در سراسر تهران به جز چند مدل خاص رایگان است.

جالب اینجاست که در جایی دیگر نوشته شده که هزینه ای بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان بابت نصب یک محصول دیگر در کنار تلویزیون خریداری شده از مشتری دریافت می‌شود و البته نصاب حق دریافت هیچگونه وجهی را در منزل ندارد و این وجه توسط فروشگاه از مشتری دریافت می شود.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که این شرکت کره ای ابتدا با وعده رایگان بودن هزینه حمل و نصب، مشتری را به سمت خود کشیده، اما در نهایت به یک بهانه دیگر این هزینه را از جیب مشتری بیرون می کشد.

همچنین بعضا شاهد این هستیم که قیمتهایی که روی ویترین فروشگاههای لوازم خانگی نوشته شده واقعی نیست و شما بعد از مراجعه به داخل فروشگاه با رقمی بیش از آنچه که روی ویترین نوشته شده، مواجه می‌شوید.

به نظر می رسد بازار میلیاردی لوازم خانگی در ایران و کم توجهی مسئولان مربوطه در زمینه رعایت قوانین خدمات پس از فروش و حقوق مصرف کنندگان باعث شده تا شرکتهای خارجی فعال در بازار کشورمان به ویژه شرکتهای کره ای از آب گل آلود ماهی گرفته و هر طور که دلشان می خواهد با مشتری رفتار کنند.

    نظرات