مدیریت سوله های بحران جدی گرفته شود / عزم شورای شهر دوره ششم تکمیل سوله های بحران است

مدیریت سوله های بحران جدی گرفته شود / عزم شورای شهر دوره ششم تکمیل سوله های بحران است



جواد چپردار در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج در بازدید از ساخت سوله چند منظوره مدیریت بحران منطقه ۳ به کارکرد این سوله های چند منظوره ای که در مناطق برای بحران و مدیریت بحران در مناطق شهرداری پیش بینی شده است اشاره کرد و اظهارداشت: سوله های بحرانی که در مناطق که تکمیل کرده ایم،در حال بهره برداری هستیم یا درصدی از پیشرفت را داشته اند، اراده شورا به تکمیل و بهره برداری لازم است. مجموعه سوله های چند منظوره بحران به جهت اسکان شهروندان در سوله ها نیست؛ ما در سوله های بحران در واقع دپوی تجهیزات لازمی را داریم که در حوادث یا اتفاقات پیش بینی نشده برای تامین نیازهای مردم تهیه شده اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: سوله های بحران در ایام بیماری منحوس کرونا در اختیار مجموعه درمانی قرار گرفت و در حوزه واکسیناسیون توانستیم هم از مجموعه سوله های بحران و مجموعه ساختمان های ورزشی و فرهنگی که در اختیار شهرداری بود در این جهاد بزرگ درمانی و واکسیناسیون نهایت بهره را ببریم و در کنار دستگاه های متولی همکاری داشته باشیم.

چپردار به ساخت و تکمیل ۱۰ سوله چند منظوره بحران در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و افزود: سوله مدافعان حرم و سوله شهید فخری زاده در نوروزآباد از نظر پیشرفت فیزیکی در منطقه ۲ که سازمان فرهنگی در حال بهره برداری از آن و جانمایی مکان به جهت استفاده چند منظوره از این سوله مناسب است. در منطقه ۲ سوله شهید فخری زاده را نیز داریم.در نوروز آباد بلوار کامیونداران سوله به لحاظ ساختمانی تکمیل و در حال حاضر بهزیستی از آن بهره برداری می کند. این سوله در جانمایی مکانی مناسبی قراردارد.

وی بیان کرد: در منطقه ۳ سوله بحرانی در آق تپه بلوار ولیعصر خیابان چهارم غربی داریم که بیش از ۱۰ سال است که ساخت آن شروع ولیکن تکمیل نشده است با وجود اینکه ۶۰ درصد از پیشرفت ساخت و ساز آن انجام و شورای اسلامی شهر تا پایان سال این سوله را هم تکمیل نموده تا در اختیار مدیریت بحران و مدیریت شهری قراردهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: در منطقه ۵ حصارک پایین بلوار شهید ایرانی سوله چند منظوره ای را داریم که با وجود پیشرفت ۲۵درصدی ولیکن ۲ سال است که رها شده و باید درخصوص کاربری و تکمیل این سوله تصمیم بگیرند.

چپردار خاطر نشان کرد: در منطقه ۶ سوله خاتم الانبیا، بالای بلوار خوارزمی تکمیل است و سازمان فرهنگی در حال بهره برداری از این سوله است. همچنین در منطقه ۶ باغستان غربی کوثر شمالی هم یک سوله چندمنظوره برای بحران است که ۵۳ درصد پیشرفت ساختمانی داشته‌ که مدیریت شهری و مدیریت بحران در شهرداری باید در ارتباط با کاربری یا تکمیل این سوله تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در منطقه ۷ سوله شهید لطفی را داریم در جاده محمودآباد که این سوله از لحاظ ساختمانی تکمیل است ؛ اداره بحران پایگاه عملیاتی و پشتیبانی را در آنجا مستقر کرده است و این سوله به عنوان مرکز اداره بحران در کلانشهر کرج استفاه می شود همچنین در منطقه ۷ باغستان بلوار بیهقی جنب پارک گل نرگس سوله چند منظوره بحران داریم که ۵۲ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل ساختمان و تعیین کاربری و تجهیز سوله های نیمه کاره باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

وی افزود: در منطقه ۱۰ سوله بحران شهید خمیس آبادی در خلج آباد بلوار مدرس آمادگی لازم برای بهره برداری در حوزه بحران را دارد. در منطقه ۱۰ کلاک بالای ورزشگاه سوله ای بابت بحران با ۴۲ درصد پیشرفت داریم که این سوله هم جزء سوله هایی است که باید تکمیل و تجهیزش در مدیریت شهری تعیین تکلیف شود.

چپردار خاطرنشان کرد: با جلسه ای که با رئیس اداره مطالعات بحران و پدافند غیرعامل برگزار شد تاکید کردیم که تکلیف سوله های بحران منطقه ۳ با ۵۱ درصد پیشرفت سوله بحران منطقه ۵ با ۴۳ درصد پیشرفت سوله بحران منطقه ۶ با ۴۷ درصد پیشرفت سوله بحران منطقه ۷ با ۴۷ درصد پیشرفت و سوله بحران منطقه ۱۰ با ۴۷ درصد از پیشرفت که در گزارش مناطق به شرح آن پرداخته شد در دستور کار مدیریتی قرار داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود:مناطقی که سوله های چند منظوره بحران پیش بینی نشده است و نیاز مدیریت شهری است باید جانمایی و پیش بینی ساخت و تجهیز و تکمیل سوله های بحران صورت بگیرد. سوله های نیمه کاره تکمیل شود و از همه مهمتر بهره برداری و کاربری سوله ها و ساختمان هایی که مدیریت شهری از ردیف های بودجه عمرانی و بیت المال مردم در حال ساخت دارد و یا تکمیل در اختیار دارد باید در حوزه تکالیف و برابر قانون دراختیار مدیریت شهری باشد. از واگذاری بی رویه این اماکن و ساختمان ها که نیاز مردم این شهر و جزو املاک و ساختمان های مجموعه مدیریت شهری است پرهیز کند.

چپردار یادآور شد: متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از امکانات، املاک و ساختمان های شهرداری در اختیار دستگاهها ، نهادها ، اشخاص حقیقی و حقوقی قرارداده شد و با وجود اینکه سالها از این واگذاری می گذرد امکان مدیریت یا بهره برداری این اماکن برای مدیریت شهری میسر نیست.

اهتمام شورای اسلامی شهر کرج در دوره ششم بر این اساس است که همه ساختمان ها یی که در مجموعه شهرداری ساخته می شود باید نیاز به کاربری در مدیریت شهری قبل از هر اقدام مطالعه شود اگر جایی نیاز نداریم یا توانایی استفاده از اماکنی که ساخته شده است را داریم اجازه نمی دهیم که مدیریت شهری ساختمان جدیدی را شروع کند.

وی اظهار کرد؛امیدواریم که در شهر کرج و کشور هیچ اتفاق غیرمترقبه ای حادث نشود ولیکن اگر در شرایط بحرانی این شهر نیاز به اماکن ، تجهیزات و حضور مجموعه مدیریت شهری داشته باشد این شهرداری و این شورا آمادگی کامل به جهت مساعدت به مردم در کنار تمام دستگاه های متولی را دارد ، کما اینکه در سالهای گذشته در ارتباط با سیل جاده چالوس مجموعه مدیریت شهری، سازمان های شهرداری و مدیریت بحران در کنار دستگاه های متولی به خدمت رسانی به مردم مشغول بودند و در مواردی که نیاز همکاری شهرداری در این حوزه ها باشد آمادگی کامل را داریم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات