گزارشي از نشست هم انديشي اعضاي دبيرخانه جشنواره ملي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، در اين نشست هما جديكار رييس انجمن صنفي نمايشگران عروسكي با بيان اينكه اول فروردين مصادف با روز بين المللي نمايش عروسكي است و مي توان براي شروع كار جشنواره اين روز را مدنظر داشت، گفت: به نظر مي رسد رويكرد شركت توانير و دبيرخانه جشنواره نمايش عروسكي مصرف بهينه در جهت نهادينه كردن مصرف انرژي و ادامه دار بودن جشنواره هاي حوزه انرژي با كيفيت خوب در آثار و اجراست و اين بسيار با ارزش است.
وي  افزود: براي نهادينه كردن مفاهيم صرفه جويي و مصرف بهينه برق و افزايش سطح كيفي آثار توليدي مي توان كارگاه هاي آموزشي را در استان هاي مختلف برگزار كرد و اين كار يك سرمايه گذاري بسيار خوب براي جشنواره هاي هنري حوزه انرژي است كه با گذشت زمان نتايج حاصل از آن بيشتر و بهتر مشخص مي شود.
محمد علي اكبري مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شركت توانير نيز در اين نشست با اشاره به اهميت انتقال مفاهيم ماهيتي انرژي، مديريت مصرف برق و فرهنگ سازي عمومي در آثار جشنواره «نمايش عروسكي مصرف بهينه برق» اظهار داشت: امكان برنامه ريزي براي برگزاري كارگاه هاي آموزشي در استان هاي مختلف كشور، براي مخاطبان به ويژه نسل جوان و هنرمندان در دبيرخانه خانه جشنواره وجود دارد.
وي افزود: ما در نظر داريم در اين كارگاه ها مسائلي چون «برق فراگيري زياد دارد»، «برق انرژي پاكي است اما توليد آن به همان اندازه پاك نيست» و...را  مطرح كنيم و مي توان خروجي آن را در بستر فضاي مجازي يا برخط هم در اختيار هنرمندان و علاقمندان قرار داد.
علي اكبري تاكيد كرد: حتي اگر همه اين كارگاه ها به توليد نمايش عروسكي يا محوريت مديريت مصرف برق منجر نشود، همين كه دغدغه اي به عنوان صرفه جويي و مديريت مصرف برق در ذهن و فكر عموم جامعه و هنرمندان ايجاد شود، امري مهم و با ارزش محقق شده است.
مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل شركت توانير با اشاره نگاه حمايتي اين شركت به آثار برگزيده جشنواره نمايش عروسكي مصرف بهينه برق گفت: بعد  از طي شدن مراحل و انتخاب آثار برگزيده، تمركز ما روي حمايت اجرا براي هر نمايش عروسكي خواهد بود.
وي در ادامه افزود: اين حمايت در كل كشور، براي هر نمايش برگزيده حداقل 30 اجرا در طول سال است. اگر دستمزد يك گروه براي هر اجرا را 10 ميليون در نظر بگيريم، برآورد 300 ميليون توماني و در كنار آن عنصر ايجاد شهرت براي گروه نمايشي مذكور، امري توجيه پذير است و حمايتي در خور محسوب مي شود.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت توانير تاكيد كرد: البته سعي داريم علاوه بر حمايت اجراي نمايش هاي عروسكي برگزيده، اين حمايت ها را به ضبط تلويزيوني هم برسانيم و يك يا چند اثر نمايشي برند در حوزه انرژي، ضبط و ثبت شود و در اين گستردگي حضور آثار نمايش برگزيده ضبط شده در شبكه بخش خانگي هم دور از ذهن نيست.
وي در تحقق اين امر، رسيدن به بلوغ سازماني و ريل گذاري صحيح براي دست يافتن به خروجي استاندارد در آثار و تاثيرگذاري بلندمدت آن در جامعه را مورد تاكيد قرار داد.
علي اكبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دغدغه هميشگي شركت هاي توزيع و انتقال برق براي داشتن نمايش عروسكي صحنه اي با محوريت مصرف بهينه برق و كمبود آثار توليد شده در اين عرصه گفت: هدف برگزاري جشنواره «نمايش عروسكي مصرف بهينه برق» صرف دادن فرصت اجرا به چند اثر سطح بالاي نمايش عروسكي نيست بلكه طرح هايي كه به مرحله توليد اثر رسيده ، چند مرحله از فيلتر تاييد محتوايي و كيفي دبيرخانه جشنواره عبور كرده ، شامل حمايت مالي شده اند نيز جزو هدف گذاري اين جشنواره هستند.
وي تشريح كرد: مي توان از اين آن نمايش ها براي مناسبت هاي برقي طول سال در استان هايي كه اثر را ارائه داده اند استفاده كرد، به اين صورت هم گروه هاي نمايشي، انگيزه براي افزايش كيفي آثار پيدا مي كنند، هم آثار تاييد شده براي فرهنگ سازي مصرف بهينه برق براي عموم اجرا مي شود.
در اين نشست زهرا مريدي عضو هيات مديره انجمن نمايشگران عروسكي، با اشاره به ثابت بودن محوريت محيط زيست در جشنوارهاي ملي هنري چون جشنواره نمايش هاي عروسكي كشور و جشنواره تهران مبارك، گفت: مي توان محوريت و بخش مديريت مصرف انرژي به ويژه برق را به اين جشنواره ها اضافه كرد و از ظرفيت اين جشنواره در جهت پيشبرد اهداف جشنواره هاي هنري با محوريت مديريت مصرف بهره برد.
وي در تشريح اين اقدام پيشنهادي، اظهار داشت: مي توان يك فراخوان عمومي داده و هنرمندان حوزه نمايش عروسكي را به  يك مجمع دعوت كرد تا هنرمندان آگاهي بيشتري نسبت به توليد آثار با محوريت مديريت مصرف برق پيدا كنند و در نهايت آثاري با كيفيت بالا با محوريت مورد نظر توسط هنرمندان اين عرصه توليد شود.
زهرا مريدي ادامه داد: بخش صحنه اي دكور، نور، امور صدا و ساماندهي اعزام گروه هاي برگزيده به استان هاي مختلف براي اجرا در نمايش عروسكي از اهميت زيادي برخوردار است، بنابراين بهتر است محدوديتهاي اجراي محيطي، قابليت اجرا در مدارس و در محلهاي پيش بيني نشده در فراخوان ذكر شود، اين مدل فراخوان هنرمندان را ترغيب مي كند با توجه به امكانات و شرايط موجود به دنبال خلاقيت بروند و در نهايت توليد نمايشهاي عروسكي خلاقانه و با محوريت مديريت مصرف برق را شاهد خواهيم بود.
اين عضو هيات مديره انجمن نمايشگران عروسكي در پايان گفت: در برگزار كردن يك رويداد، مي توان شرايط را با امكانات موجود منطبق كرد، بر همين اساس كليد زدن جشنواره هاي هنري حوزه انرژي از سوي شركت توانير شروع يك اتفاق خوب و بسيار قابل تحسين و حائز اهميت است.
در ادامه، آرش مصطفايي بازرس انجمن صنفي نمايشگران عروسكي با تاكيد بر لزوم افزايش زمان برگزاري جشنواره «نمايش عروسكي مصرف بهينه برق» اظهار داشت: اگر در نظر داشته باشيم در اين جشنواره 20 اثر در دو بخش صحنه اي و فضاي باز  تاييد شود. بايد 200 طرح به دبيرخانه ارسال شود، از بين آن ها 100 طرح تاييد شده و مورد بازبيني قرار گيرد تا 50 نمايش توليد و به مرحله بازبيني برسد و در نهايت 20 نمايش عروسكي وارد عرصه رقابت نهايي شوند.
وي در توضيح برآورد مالي اين روند در تاييد و انتخاب آثار گفت: حمايتها از ساخت نمايش بايد به صورت مرحله اي و برحسب پيشرفت كار اختصاص يابد.
مصطفايي با اشاره به اهميت حمايت اجرا نمايشهاي برتر در حوزه نمايش عروسكي، فراهم كردن اجراي نمايش هاي برگزيده در تمام استان هاي كشور از سوي شركت توانير را يكي از نقاط عطف برگزاري جشنواره نمايش عروسكي مصرف بهينه برق برشمرد.
بازرس انجمن نمايشگران عروسكي با اشاره به پتانسيل بالاي ارتباط گيري با نهادها و سازمان هاي فرهنگي-هنري براي شركت در جشنواره، عنوان كرد: دبيرخانه جشنواره  مي تواند از
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، اداره كل هنرهاي نمايشي، انجمن هنرهاي نمايشي و صداوسيماي استاني اثر در يافت كند و هنرمندان اين نهادها را با خود همراه كند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات