وزير نيرو در جمع مديران ارشد آب و برق: بايد از امروز ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، «علي اكبر محرابيان» در همايش سراسري مديران ارشد وزارت نيرو كه روز يكشنبه 9 مهرماه برگزار شد، گفت: دو سال از عمر دولت مردمي سيزدهم مي گذرد و اكنون فرصت خوبي براي مرور عملكرد وزارت نيرو در اين بازه زماني دو ساله است. بررسي ها نشان مي دهد در اين دو سال مديران و كارشناسان و كارگران فعال در صنعت آب و برق كشور در كنار يكديگر نقش برجسته و پررنگي در خدمت رساني به مردم عزيز كشورمان ايفا كردند.
وزير نيرو ادامه داد: در زماني كه برنامه راي اعتماد را براي مجلس ارائه مي كرديم، بسياري عقيده داشتند كه اين برنامه در شرايط حاضر دست نيافتني است، اما اكنون و در پايان دو سال از عمر دولت سيزدهم بررسي ها نشان مي دهد كه در بسياري از بخش ها از برنامه ارائه شده جلوتر هستيم و در برخي نيز متناسب با برنامه در حال حركت هستيم.
وي با تاكيد بر اهميت نقش رسانه در اطلاع رساني صحيح و دقيق برنامه ها و گزارش عملكردهاي صنعت آب و برق اضافه كرد: مردم همان طور كه به آب و برق پايدار براي تامين نيازهاي خود در بخش هاي مختلف نياز دارند، به اطلاع رساني دقيق و صحيح در مورد عملكردها و برنامه ها نياز دارند كه هم باعث همراهي بيشتر آن ها با صنعت آب و برق خواهد شد و هم به افزايش اميد و سرمايه اجتماعي وزارت نيرو كمك مي كند.
محرابيان با اشاره به ضرورت تعامل و همراهي مستمر و مطلوب شركت هاي تابعه وزارت نيرو با ساير نهاد هاي اجرايي، نظارتي و قانون گذار گفت: با شكل گيري تعامل خوب ميان شركت هاي زير مجموعه وزارت نيرو با ساير نهاد ها مي توانيم شاهد حل و فصل بسياري از مشكلات و سوء تفاهم ها باشيم و زمينه براي پيشبرد سريعتر برنامه ها محقق مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله افزايش بهره وري و ضرورت توجه به آن اشاره كرد و افزود: بهره وري پرچم دار جبران بسياري از نارسايي ها و كاستي ها در بخش هاي مختلف است و از اين مسير مي توان با كم ترين هزينه و سرمايه گذاري بيشترين ارزش آفريني را ايجاد كرد كه نتيجه آن صرفه جويي در منابع ملي در عين افزايش ميزان توليد و خدمات رساني است.
وزير نيرو در همين رابطه تصريح كرد: وزارت نيرو در دو سال گذشته از طريق افزايش بهره وري بسياري از مشكلات و كمبود ها را مرتفع كرده است، اما همچنان در اين حوزه جاي كار فراواني وجود دارد كه لازم است مديران ارشد وزارتخانه به اين موضوع توجه كافي را داشته باشند.
وزير نيرو با اشاره به ضرورت توجه به موضوع جوانگرايي و تربيت مديران جوان در وزارت نيرو افزود: مديران وزارتخانه بايد به موضوع جوانگرايي توجه ويژه داشته باشند و در حوزه اي كه فعاليت مي كنند نسبت به تربيت مديران جوان اقدام كنند.
وي همچنين با اشاره به ضرورت توجه به مصوبات سفر هاي استاني اظهار داشت: مصوبات سفرهاي استاني در واقع برنامه و پروژه هايي است كه پيش از انجام سفر از درون مطالعات و كار كارشناسي دقيق استخراج شده است و جدا از اين مسئله اين مصوبات تعهداتي است كه بر عهده وزارتخانه است و مردم از ما در اين رابطه انتظار دارند، لذا بايد در اولويت اقدامات قرار بگيرند تا در موعد مقرر اجرايي و نهايي شوند.
وزير نيرو در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مديريت مصرف برق در دولت سيزدهم پرداخت و گفت: اكنون و پس از عبور از اوج بار مصرف برق فصل تابستان لازم است تا ضمن شناسايي و جبران نقاط ضعف آماده اوج بار مصرف سال آينده شويم.
محرابيان همچنين در بخش پاياني سخنان خود به موضوع مديريت توامان آب و برق اشاره كرد و ادامه داد: مديريت تعاملي و توامان آب و برق كه يكي از دستوركار هاي جدي وزارت نيرو در دولت سيزدهم است، مي تواند باعث شود تا اين دو صنعت از ظرفيت هاي يكديگر، حداكثر استفاده را ببرند كه در مجموع به افزايش كارآمدي و خدمات رساني منجر خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، وزير نيرو در اين مراسم از مديران برتر صنعت آب و برق در اجراي برنامه هاي عبور از اوج مصرف دوره گرم سال تقدير كرد.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات