کاهش میزان تصادفات شهری نسبت به 6 سال گذشته در شاهرود

کاهش میزان تصادفات شهری نسبت به 6 سال گذشته در شاهرود

کاهش میزان تصادفات شهری نسبت به 6 سال گذشته در شاهرود

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه میزان تصادفات شهری نسبت به سال 1396 کاهش چشمگیری داشته است، گفت: کاهش آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن و عدم خسارت های جرحی یا مالی یکی از دستاوردها و اقدامات مجموعه شهرداری در حوزه ترافیک و بهبود عبور و مرور بوده است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری، محسن احمدی صبح امروز در آیین بهره برداری از میدان تازه تاسیس بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار شهید دستغیب که با حضور مدیر کل راه آهن شمالشرق استان سمنان، فرمانده نیرو انتظامی، رییس پلیس راهور، معاونت عمرانی فرماندار و دیگر مسولیین شهرستان برگزار شد، افزود: ازسال های قبل تا کنون همه دغدغه ما در مدیریت شهری پرداختن به حوزه های تکلیفی و ضرورت های شهر و به صورت ویژه در حوزه بهبود عبور و مرور بوده است چرا که با جان و ایمنی مردم سر و کار دارد .

وی با بیان اینکه همه ما معتقدیم نجات جان یک نفر معادل نجات جان همه انسان ها است، ابراز داشت: اهمیت این موضوع برای همه ما تکلیفی را ایجاد کرده تا قبل از پرداختن به هر موضوع دیگری به بحث های ایمنی توجه بیشتری داشته باشیم .

شهردار شاهرود بیشترین اعتبارات در بودجه سالانه مدیریت شهری را مختص به حوزه ترافیکی دانست و تصریح کرد: در این مدت با یک بررسی ساده، در هر محل و هر نقطه ای از شهر یک یا چند اقدام ترافیکی را مشاهده نموده ایم که در همین راستا تعداد زیادی از تقاطع ها تبدیل به میدان هایی شده که هدف از اجرای آن آرام سازی در حوزه ترافیک است .

احمدی با اشاره به اینکه نقش تجربه میدان در کف خیابان در حوزه ترافیک از نقش دانش مهندسی آن پر رنگ تر است، عنوان داشت: همه اقدامات ترافیکی قطعا آرامش روانی را برای جامعه به همراه دارد چرا که احساس ایمنی از خود ایمنی مهم تر است همانطور که احساس امنیت از امنیت مهم تر است .

وی با بیان اینکه این رینگ تکمیل کننده رینگ جنوبی است و باعث شده تا تمامی دسترسی ها به شهرک هایی که در این مسیر قرار گرفته است آسان و بار ترافیکی از شانه هسته مرکزی برداشته شده است .

شهردار شاهرود از فاز سوم این طرح به سمت ثپه شهدای گمنام و میدان ورزش خبر داد و تصریح کرد: اتصال دو معبر بلوار شهید دستغیب به بلوار پیامبر اعظم(ص) و برقراری ارتباط بین آن ها از جمله ضرورت های اجرای این طرح است .

محسن احمدی با اشاره به اینکه در این میدان از 53 عدد علائم روشنایی ، 15 عدد تابلو هدایت مسیر و 2500 متر جدول استفاده شده است، گفت: همچنین یک عدد خودرو به منظور ثبت تخلفات ترافیکی برای اولین بار در استان راه اندازی شده است تا به انضباط ترافیکی کمک شایانی کند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات