معاون تحقيقات و منابع انساني توانير خبر داد: دستيابي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، محمد حسين ملاعليا در گفت وگو با پايگاه خبري توانير ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: معمولاً هر سال شركت توانير براي شركتهاي زير مجموعه متناسب با عملكرد و نيازهاي تحقيقاتي آنها، بودجه تحقيقاتي تصويب مي كند.
وي به تشريح اين روند پرداخت و گفت:« بايد در برنامه پژوهشي هر يك از شركتهاي زير مجموعه، موضوعات مورد نظر، نوع قرارداد منعقده و قراردادهاي جاري و مانده از سال گذشته، مشخص شود تا براساس آن بودجه مناسب در اختيارشان قرار داده شود.
وي به تشريح اين روند پرداخت و گفت: دفتر تحقيقات و توسعه فناوري اين معاونت اولويتهاي اعلام شده از سوي شركتهاي زير مجموعه، شركتهاي دانش بنيان و مراكز پژوهشي را پايش و كنترل كرده و اين اولويتها بعد از تأييد فني در سامانه تحقيقات برق ثبت مي شوند.
معاون تحقيقات و منابع انساني شركت توانير، سامانه تحقيقات برق را دريچه اي براي ورود همه محققان به صنعت برق دانست و اظهار داشت: اين سامانه به محققان حوزه صنعت برق كمك مي كند تا دريابند در حال حاضر چه موضوعات و با چه اولويتي پژوهشي مورد نياز صنعت برق هستند.
وي در ادامه با بيان اينكه دسترسي به اين سامانه تحقيقاتي براي محققان آزاد است، گفت:هر محققي مي تواند وارد اين سامانه شده و ضمن آگاهي از نيازهاي صنعت برق، بر اساس علاقه و تخصص خود اولويتي را انتخاب كند.
معاون تحقيقات و منابع انساني شركت توانير در ادامه به استفاده از محصولات نهايي منتج از نتايج تحقيقات در صنعت برق پرداخت و اظهار داشت: اين محصولات به منظور ورود به چرخه بهره برداري، حتماً بايد مرحله انجام آزمونهاي مطابقت با استانداردهاي توليد را گذرانده باشند.
وي با بيان اينكه بسياري از شركتها و دانشگاهها تصور مي كنند تحقيقات در صنعت برق، فقط شامل بخش سخت افزاري و ساخت دستگاه است، گفت: شركت توانير از هر موضوع تحقيقاتي مرتبط با صنعت برق از قبيل موضوعات مربوط به منابع انساني و اقتصاد نيز استقبال مي كند.
ملاعليا با اشاره به ميزان اهميت دستاوردهاي تحقيقاتي و كاربرد آنها در صنعت برق و همچنين نقش شركتهاي دانش بنيان در اين عرصه اظهار داشت: بسياري از تجهيزات صنعت برق را شركتهاي دانش بنيان توليد مي كنند و سطح و دامنه فعاليت اين شركتها، در حمايت از طرح تحقيقاتي آنها، تأثيرگذار نيست.
وي با اشاره به توليد و ساخت رله هاي حفاظتي در شبكه فوق توزيع توسط يكي از شركتهاي دانش بنيان عنوان كرد: در حال حاضر، ما به فناوري ساخت رله هاي حفاظتي تا سطح ولتاژ 63 كيلوولت در داخل كشور، با قيمت ارزانتر، كارايي مناسب و قابل رقابت با نمونه هاي خارجي دست يافته ايم و در حال حاضر اين محصول با استقرار آزمايشي در خطوط انتقال آخرين آزمايشهاي خود را مي گذراند.
وي در ادامه افزود: با همكاري معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش بنيان رياست جمهوري، وزارت نيرو و شركت توانير و همچنين تعامل ايجاد شده بين آنها، براساس آيين نامه ابلاغي حمايت از شركتهاي دانش بنيان، مترصد حمايت هر چه بيشتر از تخصص و توانمندي شركتهاي دانش بنيان هستيم تا اين شركتها نيز با ارائه محصولات با كيفيت خود بتوانند نيازهاي صنعت برق را برطرف كنند.
معاون تحقيقات و منابع انساني شركت توانير در پايان در خصوص موضوع استاندارد در صنعت برق اظهار داشت: با توجه به اهميت موضوع استاندارد در صنعت برق، اخيراً توسط مقام عالي وزارت نيرو، نظام نامه استانداردهاي صنعت برق ابلاغ شده كه در آن فرآيندها، مسووليتها و نقش شركتهاي مادر تخصصي و مراكز پژوهشي در آن به خوبي مشخص شده است. شركت توانير در صدد است تا براساس نظام نامه با همكاري پژوهشگاه نيرو و ساير مراكز پژوهشي نسبت به تدوين استانداردهاي مورد نياز، بازنگري استانداردها و دستورالعملها اقدام كند.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات