گردهمايي معاونان بهره برداري شركت هاي برق منطقه اي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، آرش كردي مديرعامل شركت توانير در گردهمايي معاونان بهره برداري شركت هاي برق منطقه اي كه با محوريت معاونت انتقال و تجارت خارجي توانير و ميزباني برق منطقه اي تهران برگزار شد، به تبيين چالش ها و الزامات بخش بهره برداري شبكه انتقال و فوق توزيع برق در كشور همسو با سخنان اخير وزير نيرو مبني بر شناسايي دقيق نقاط ضعف و قوت شبكه به تفكيك استان ها و شهرها و مطابقت با 180 اقدام عملياتي براي عبور بي دغدغه از تابستان 1403 در دستور كار شركت هاي برق منطقه اي قرار گرفت، پرداخت.
مديرعامل توانير با قدرداني از تلاشگران صنعت برق، عبور افتخارآميز از تابستان با وجود تنگناها را، نقطه عطف صنعت برق به ويژه در 2 سال اخير عنوان كرد كه رويكرد مثبت و سازنده مشتركان، مسوولان و مراجع قانون گذاري را به همراه داشت و فرصت تاريخي را براي رسيدگي به مسائل عمده و كلان صنعت برق ايجاد كرد.
كردي، برق را پايه و مبناي رشد و توسعه كشور عنوان كرد و با اشاره به افزايش حساسيت هاي صنعت برق در سال هاي اخير، رشد نامتعارف مصرف برق و تبعيت سرمايه گذاريهاي توسعه اي شبكه از رشد غيرقابل پيش بيني مصرف كه امسال در برخي استان ها به 12 درصد هم رسيد را از معضلاتي عنوان كرد كه بايد با تدابير خاصي كنترل شود.
وي با اشاره به روند كاهشي ظرفيت خطوط و ترانسفورماتورهاي فوق توزيع و انتقال نسبت به ظرفيت نيروگاه ها طي 3 دهه گذشته، اظهار داشت: در سال 71 نسبت ظرفيت ترانسفورماتورهاي شبكه 6.1 برابر ظرفيت نيروگاه ها بود كه در حال حاضر اين ميزان به حدود 4 برابر كاهش يافته و اين وضعيت علاوه بر اينكه ظرفيت ذخيره شبكه را با اشكال مواجه ساخته ، به عوارض پرباري و فرسودگي شبكه دامن زده است.
مديرعامل شركت توانير جايگاه بهره برداري را به لحاظ ارتباط مستقيم با خدمات گيرندگان، حساس ترين جايگاه صنعت برق عنوان كرد و با تقدير از تجارب و تدابير راهگشاي بهره برداران در رفع سريع مشكلات شبكه، اتخاذ تدابير متناسب با شرايط جديد در اين بخش را خواستار شد و بهره گيري از رويكرد بهره برداري شاخص محور و تعميرات هوشمند در بخش انتقال و فوق توزيع برق را مورد تأكيد قرار داد.
كردي با بيان اينكه مكانيزاسيون اطلاعات به ويژه در بخش هاي نگهداري و بهره برداري را از اهميت اساسي برخوردار است، بر لزوم  ايجاد يك سيستم جامع مكانيزه در اين خصوص تأكيد كرد.
مديرعامل شركت توانير درپايان، با تأكيد بر لزوم اولويت بندي در تخصيص منابع ، نقش راهگشاي بهينه سازي را متذكر شد و موضوعاتي  مانند بهينه سازي پست ها، بهره برداري و رفع نقاط مشكل دار شبكه را همچون موضوعات مربوط به طرح و توسعه حائز اهميت دانست و از پيگيري مستمر معاون انتقال و تجارت خارجي برق توانير براي بهبود بودجه شركت ها در اين بخش خبر داد.




لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات