قیمت آهن در طول دو هفته بیش از ۱۵۰ تومان افزایش یافت

قیمت آهن در طول دو هفته بیش از ۱۵۰ تومان افزایش یافت

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه آهن فروشان با تاکید براینکه طی ماه‌های اخیر هیچیک از تولیدکنندگان فولاد برای تامین شمش مورد نیاز خود ارز مرجع دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: هیچ کدام از بانکها برای واردات شمش مورد نیاز تولیدکنندگان اقدام به گشایش اعتبار با ارز مرجع نکردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد آزاد با بیان این مطلب به ایلنا گفت: باوجود آنکه تولیدکنندگان عمدتا شمش مورد نیاز خود را با ارز آزاد تامین کرده‌اند اما اعلام رسمی افزایش نرخ ارز مرجع به بیش از ۱۲۲۶ تومان، به خودی خود بازار را ملتهب ساخت. این مسئله مسلما روی قیمت تمام شده کالاهای وارداتی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در خصوص طرح قیمت‌گذاری ارز در بورس نیز مطرح کرد: من واقعا نمی‌دانم که دولت چه سیاستی را دنبال می‌کند اما قیمت‌گذاری ارز در بورس منجر به تغییر مداوم نرخ آن شده و امکان برنامه‌ریزی و محاسبه قیمت‌های تمام شده را از تولیدکننده می‌گیرد.

آزاد ضمن تاکید بر تاثیرپذیری مستقیم بازار آهن و فولاد از نوسانات نرخ ارز، افزود: در دو هفته اخیر قیمت آهن‌آلات در بازار، بیش از ۱۵۰ تومان افزایش یافت که علت اصلی آن افزایش نرخ ارز بود. این امر از آن روست که قیمت‌های جهانی در طول این مدت هیچ تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه آهن فروشان خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری ارز در بورس منجر به افزایش دوباره قیمت آن می‌شود.

    نظرات