معماري ساختار سازماني شركتهاي توزيع در مسير بهره وري

به گزارش پايگاه خبري توانير ، اين دوره آموزشي كه مديران دفاتر سازماندهي و طبقه بندي مشاغل شركتهاي توزيع برق در توانير حضور داشتند، مديركل دفتر توسعه مديريت و بهره وري توانير از جمله اهداف اصلي اين نشست را ايجاد نگاه مشترك و وحدت رويه در حوزه ساختار شركتهاي توزيع برق، تقويت ارتباط توانير با شركتهاي زيرمجموعه، به روز آوري و ارتقاي دانش همكاران و بررسي آخرين قوانين و بخشنامه ها در اين حوزه عنوان كرد كه با نگاه به ساختارهاي روز دنيا و بررسي وضعيت ساختاري 10 شركت موفق بين المللي در قالب يك كارگاه آموزشي برگزار شد.
حميدرضا قيصري همچنين از فعال سازي كميته تشكيلات شركتهاي توزيع در توانير با عضويت 7 شركت توزيع برق خبر داد كه با توجه به گذشت دو دهه از عمر ساختار سازماني در اين شركتها، اين كميته ماموريت دارد با هم فكري و تعامل جمعي و از طريق كارگروههاي ذيل اين كميته، نسبت به بازطراحي اساسي ساختار شركتهاي توزيع پس از اخذ موافقت مديران و مجموعه هاي ذي ربط اقدام كند.
همچنين دكتر فريدون عبد صبور به عنوان مدرس دوره، سازماندهي را فعاليت مستمر و مداومي عنوان كرد كه مدير همواره با آن رو به روست و منحصر به طراحي سازمان در ابتداي شكل گيري نمي شود.
وي با اشاره به دو رويكرد مهم در سازماندهي، بهره مندي از يك ساختار بهره ور را مستلزم فراهم آوردن ارتباط و تطابق منطقي ميان دو رويكرد بالا به پايين (اثربخشي سازمان) و پايين به بالا (كارايي ساختار) دانست.
دكتر عبد صبور در نظر داشتن نيازهاي واقعي سازمان را از مهمترين نكات در ايجاد واحدهاي سازماني عنوان و تصريح كرد: در برخي موارد واحدهاي سازماني به منظور پاسخگويي به جاه طلبي هاي افراد بانفوذ و صاحب قدرت و صرفا بنا به ملاحظات رابطه اي ايجاد مي شود كه فاقد مبناي علمي و منطقي بوده و گسترش بي رويه تشكيلات، متورم شدن كادر نيروي انساني، هدر رفت سرمايه و در نهايت افزايش تبعات منفي بوروكراسي در سازمانهاي ما را به دنبال داشته است.
در اين دوره همچنين كارگاه آموزشي با عنوان بررسي تجارب 10 كشور برتر در حوزه بهره وري از سوي سعيد رحيمي كارشناس دفتر تشكيلات توزيع برق اردبيل ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات