طرح «پیامک» برای متقاضیان مسکن

طرح «پیامک» برای متقاضیان مسکن

http://www.bananews.ir/متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در تهران با ۱۰ هزار تومان به همه مشاوران‌‌املاک محل‌ جست‌وجو وصل می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در تهران شیوه جدیدی از بازاریابی ملکی تحت عنوان جست‌وجوی پیامکی، فعال شده که علاوه بر رفع برخی نواقص شیوه قبلی، فاصله «دلالی‌سنتی» تا «خط‌پایان» را یک گام دیگر کاهش داده است.

در بازار مسکن از دو سال پیش تعداد محدودی سامانه مجازی برای نمایش اینترنتی مشخصات آپارتمان‌های فروشی راه‌اندازی شد طوری که مالک واحد فروشی می‌تواند با ثبت مشخصات ملک در سامانه، آن را در فضای مجازی بازار مسکن عرضه کند و متقاضیان خرید نیز با ورود به این سامانه‌ها و جست‌وجوی موردی می‌توانند فایل مورد نظرشان را برحسب محله، متراژ و قیمت‌پیشنهادی انتخاب کنند.

اما اکنون مسیر جدیدتر و در عین حال کوتاه‌تری برای اتصال سریع طرف‌های عرضه و تقاضا در بازار مسکن بوجود آمده که در آن، طرفین علاوه بر امکان ارتباط اینترنتی، از طریق پیامک نیز قادر خواهند بود به یکدیگر وصل شده و معامله مورد نظرشان را انجام دهند بدون آنکه نیازی به مراجعه فیزیکی به بنگاه‌های املاک داشته باشند.

در سامانه جدیدی که در بازار مسکن تهران فعال شده، متقاضی خرید یا اجاره آپارتمان چنانچه در «یک محله» قصد جست‌وجو داشته باشد، می‌تواند با هزینه‌ای در حدود ۱۰ هزار تومان، مشخصات دلخواه خود را به حداقل ۱۰۰ نفر از مشاوران‌املاک فعال در آن محله، پیامک کند تا در مرحله بعد، تماس تلفنی دلال‌های دریافت‌کننده پیامک با او برقرار شود.

این هزینه به ازای هر محله اضافی، دو برابر می‌شود.

تفاوت طرح «پیامک» با سامانه‌هایی که فقط امکان بازاریابی «اینترنتی» را برای فعالان بازار مسکن فراهم کرده‌اند، در «پوشش محله‌ای بنگاه‌های املاک» است.

در شیوه اینترنتی، امکان اطلاع همه فروشنده‌ها یا مشاوران‌املاک عضو سامانه از نوع نیاز طرف تقاضا وجود ندارد طوری که احتمال بهترین انتخاب برای متقاضی، ۱۰۰ درصد نیست اما در شیوه پیامکی، متن کامل مشخصات ملک مورد جست‌وجوی متقاضی، به همه دلالانی که عضو سامانه هستند و در عین حال واحدفروشی مشابه درخواست متقاضی را در نوبت فروش دارند، پیامک می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد، در هر دو مسیر اینترنتی و پیامکی، حجم قابل توجهی از اطلاعات ملکی بازار به صورت همزمان و در لحظه، در اختیار خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد که این ویژگی در مقایسه با بازاریابی سنتی که در قالب آن فرد متقاضی خرید یا فروش باید حداقل نیمی از روز را صرف رایزنی با فقط یک بنگاه کند، به مراتب پرصرفه و کم‌هزینه خواهد بود.

سیستم پیامکی فعال‌شده در بازار مسکن تهران با نشانی cmelk.com امکان ارائه سرویس به متقاضیان خرید، متقاضیان فروش و مشاوران‌املاک را دارد.

در این بازار پیش‌تر سامانه اینترنتی iranfile.ir راه‌اندازی شده بود که در آن، امکان مشاهده رایگان فایل‌های فروش آپارتمان‌های مسکونی و همچنین امکان فعال کردن سیستم ایمیل برای ارسال فایل‌های فروش متناسب با انتخاب متقاضی، به ایمیل او وجود دارد.

به این ترتیب رقابت در بازار مجازی معاملات مسکن برای پایان‌دادن به شیوه سنتی بازاریابی ملکی، جدی شده و سامانه‌های جدید با امکانات کامل‌تر از سامانه‌های قبلی در حال ورود به بازار هستند.

مدیر سامانه پیامکی بازاریابی مسکن در این باره معتقد است: «عملکرد سایت‌های اینترنتی به این صورت است که کاربران باید مکرر به سایت مراجعه کرده و به جست‌وجوی ملک یا تقاضا بپردازند. اول این که ممکن است کاربر فایل مناسبی را پیدا کند، دوم اینکه هر چند اینترنت در حال گسترش است اما هنوز افرادی وجود دارند که توانایی کار با این ابزار کارآ را ندارند. در حقیقت ایراد اصلی این گونه سایت‌ها استفاده از فضای اینترنت برای انتشار خام اطلاعات است.»

به گفته مدیر این سامانه، در سیستم پیامکی، کاربران می‌توانند درخواست‌های مربوط به عرضه ملک یا تقاضای ملکی خود را در سایت ثبت کنند.

به محض تایید درخواست ثبت شده، مالک یا متقاضی مسکن می‌تواند درخواست تایید شده خود را به صورت پیامک برای مشاوران موجود در محله های درج شده در درخواست و افراد عادی که ملک یا تقاضایی متناسب با درخواست مورد نظر دارند ارسال کند. این پیامک شامل اطلاعات درخواست و اطلاعات تماس مالک یا متقاضی می باشد و هزینه آن به ازای هر ارسال فایل به هر مشاور، ۱۰۰ تومان است.

    نظرات