پانزدهمین ملاقات عمومی هیئت رئیسه با اعضای دفاتر نمایندگی سوادکوه و سوادکوه شمالی برگزار شد

پانزدهمین ملاقات عمومی هیئت رئیسه با اعضای دفاتر نمایندگی سوادکوه و سوادکوه شمالی برگزار شد


به گزارش واحد روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران پانزدهمین ملاقات عمومی هیئت رئیسه سازمان با مهندسین عضو دفاتر نمایندگی سوادکوه و سوادکوه شمالی به میزبانی شهر شیرگاه برگزار گردید.
مهندس یزدی نژاد در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از مهندسینی که در این نشست هم‌اندیشی حضور یافتند سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران را یکی از بزرگترین سازمان‌های کشور پس از تهران از نظر تعداد مهندس معرفی نمود و گفت تمام تلاش ما در هیئت مدیره انجام فعالیت‌هایی در مقیاس ملی در راستای قانون نظام مهندسی برای مهندسین خواهد بود.
وی پراکندگی دفاتر نمایندگی در سطح استان را یکی از دغدغه‌های سازمان مازندران دانست و گفت می‌بایست تلاش کنیم روند توسعه دفاتر و ارائه خدمات به مهندسین و کارفرمایان در تمام استان یکسان باشد.
یزدی نژاد ضمن تاکید بر ارائه خدمات توسط مهندسین در تمامی پروژه‌های در حال ساخت، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان در سطح استان را کاهش ساخت و ساز‌های غیر قانونی دانست.
رییس سازمان از تلاش‌های سازمان مازندران در حوزه بیمه تامین اجتماعی گفت و افزود: سازمان مازندران با رایزنی با مدیران ارشد استان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نقش خود را بخوبی ایفا نمود، ولی این موضوع دارای بعد ملی بوده و نیازمند عزم دولت برای حل مشکل بیمه مهندسین می‌باشد.
رییس سازمان بیمه تکمیل درمان سازمان را ارزانترین بیمه در سراسر کشور دانست و گفت: هم اکنون مهندسین عضو سازمان بدون داشتن بیمه پایه میتوانند از خدمات تکمیل درمان استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به دغدغه‌های مهندسین جهت ساخت دفاتر نمایندگی از آمادگی سازمان جهت تنظیم بودجه ۱۴۰۳ با نگاه ویژه برای ساخت دفاتر این شهر‌ها خبر داد.
یزدی نژاد عملکرد برخی مهندسین را موجب وهن مهندسین دانست و گفت: با راه اندازی ارائه گزارش آنلاین با کمک GIS به نقطه پایان صوری کاری خواهیم رسید.
خانم دکتر محمودی نیز ضمن تشکر از مهندسین حاضر در جلسه یکی از مهمترین دلایل این نشست‌ها را گفتگوی مستقیم هیئت رئیسه با مهندسین عضو دفاتر شهر‌های مختلف دانست و گفت حتی اگر به عنوان عضو هیئت رئیسه در سال سوم حضور نداشته باشم موضوعات و دغدغه‌های مهندسین شهر‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی را به عنوان یک عضو هیئت مدیره پیگیری خواهم نمود.
وی با اشاره به پرسشی در مورد تطویل قرارداد ناظرین از سیستمی شدن موضوع تطویل در قرارداد جدید ناظرین خبر داد و گفت: علی رغم اینکه تعرفه با شرح خدمات مهندسی و تورم همخوانی ندارد، اما مهندسین وظایف خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند.
نایب رییس اول سازمان با اشاره به تذکر یکی از مهندسین شناسایی مهندسینی که در استان نیستند را بسیار مهم دانست و گفت: با ثبت اثر انگشت ناظرین تا کمتر از یکماه دیگر و اعلام حضور در دفاتر می‌توان از فعالیت مهندسینی که در استان نیستند جلوگیری بعمل آورد.
مهندس خدادی عضو هیئت مدیره سازمان مازندران نیز با اعلام اینکه خود عضو دفتر نمایندگی قائمشهر بوده و از مشکلات و دغدغه‌های مهندسین شهر‌های شیرگاه، پل سفید و زیراب آگاه می‌باشد گفت امیدوارم حضور هیئت رئیسه و گفتگوی بی‌واسطه اعضا با این عزیزان موجب شود تا مشکلات مهندسین عضو این دفاتر به حداقل برسد.
وی با اشاره به دغدغه برخی مهندسین در ارتباط با اخذ پروژه در سیستم ارجاع نظارت و دریافت پول از کارفرمایان و انصراف از ادامه کار گفت در کمیسیون تنسیق سازمان نظام مهندسی جهت جلوگیری از این موضوع برنامه‌ریزی‌هایی انجام پذیرفته است.
موضوع بیمه تامین اجتماعی، ارجاع نظارت، تعارض منافع، ساخت دفتر نمایندگی، تعرفه خدمات نظام مهندسی و موضوع آموزش از مهم‌ترین دغدغه‌های مهندسین دفاتر سوادکوه و سوادکوه شمالی بود که طی ۳ ساعت گفتگوی بی‌واسطه با اعضای هیئت رئیسه مطرح گردید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات