بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح عمرانی در ایلام در قالب مهر ماندگار

بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح عمرانی در ایلام در قالب مهر ماندگار

http://www.bananews.ir/طرح مهر ماندگار تلاشی است برای به نتیجه رساندن همه آنچه در این سال‌ها آغاز شده است تا این دولت آغازی بی پایان نباشد بلکه شرایط را برای آغاز دولتی تازه فراهم آورد تا توان دولت جدید صرف تکمیل طرح های سابق نشود و مسیر ایجاد طرح های نو باز بماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در طرح مهر ماندگار می‌خواهیم شاهد تکمیل و بهره برداری از حدود ۹۰۰ طرح کلان باشیم که با حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله آبرسانی، آبیاری و زهکشی سد، صنعت و معدن، انواع پالایشگاه‌ها و پتروشیمی، طرح های متوسط و کلان صنعت نف، طرح های بهداشتی و درمانی ، حمل و نقل ریلی و جاده ای ، خطوط انتقال گاز ، طرح های مرتبط با ورزش و جوانان ، فرهنگ و میراث فرهنگی تلاش های دولت برخواسته از آرمان های ملت را به نتیجه می رساند . هدف ، ساخت ایستگاهی برای توقف نبوده است و حرکت همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

در روزگار کنونی، چشم‌ها رصد می کند حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران را و بیان موفقیت ها، روشن کننده شمع امید در دل‌های مومنانی است که با آرزوی رسیدن به نظام اسلامی، مستقل و عدالت محور و عدالت گستر قیام کرده اند.

هدف از این اقدام، تسریع در اجرای طرح های مذکور با توجه به اهمیت آنها و تاثیر گذاری آنهاست و به همین منظور مقرر شد تا دستگاه های مجری این پروژه ها با نظارت دستیار ویژه به تنظیم سندی که نحوه اجرا و تکمیل و زمان بهره برداری از این پروژه ها را تعیین می کند اقدام نماید که این سند برای دیگر دستگاههای اجرایی الزام آور خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: بیش از ۳۰ طرح مهم عمرانی در سطح استان در بخش‌های مختلف در قالب طرح بزرگ « مهر ماندگار » تا پایان امسال یا دولت دهم به بهره برداری می رسد.

احمد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه‌های طرح مهر ماندگار در بخش های نیرو، نفت، ورزش و جوانان، فرهنگی، بهداشت و درمان، راه و شهر سازی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری تعریف شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ طرح در بخش وزارت نیرو در سطح استان باید تا پایان سال یا دولت دهم به بهره برداری برسد افزود: بهره برداری از سد و نیروگاه سیمره، شبکه آبیاری و زهکشی سد دویرج در دهلران، آبیاری و زهکشی سد کنگیر در ایوان، آبرسانی از چشمه های سیاهگل به شهر ایوان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی سد گاوی در مهران، شبکه آبیاری و زهکشی سد سیکان و میمه، عین خوش، فکه و دشت عباس و فاز اول سد گلال از جمله طرح های حوزه وزارت نیرو هستند که باید در قالب این طرح افتتاح شوند.

معاون عمرانی استاندار ایلام بهره برداری از استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ایلام از تنها پروژه بخش ورزش استان در قالب این طرح دانست و گفت: عملیات ساخت این پروژه ورزشی از سال ۸۵ از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده در مجموعه ۲۰ هکتاری غدیر شهر ایلام آغاز شده است.

کرمی با بیان اینکه این مجموعه ورزشی در حال حاضر با ۳۴ هزار متر مربع زیر بنا در حال ساخت افزود: تاکنون برای ساخت این مجموعه ۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که برای تکمیل آن به ۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ایلام در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: این پروژه ورزشی جزء طرح های مهر ماندگار قرار گرفته که با ترزیق به موقع اعتبار در هفته دولت امسال افتتاح می شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام افتتاح کتابخانه مرکزی شهر ایلام را از دیگر طرح های مهم این طرح اعلام و عنوان کرد: کار احداث کتابخانه مرکزی ایلام با زیربنای ۵۱۵۰ مترمربع از سال ۸۰ شروع شده و با گذشت حدود ۱۰ سال هم اکنون نیمه تمام است که عدم تزریق اعتبارات کافی به پروژه، دلیل اصلی این مشکل است و این در حالی است که احداث چند کتابخانه مرکزی پس از کتابخانه مرکزی ایلام، شروع شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده‌اند و ما همچنان منتظر اتمام این پروژه هستیم.

کرمی در حوزه بهداشت و درمان به بهره برداری از بیمارستان های ۳۲۰ تختخوابی ایلام و ۳۲ تختخوابی آبدانان اشاره و بیان کرد: در بخش راه و ترابری ، بحث بزرگراه حمیل ـ ایلام ـ مهران در شش قطعه وجود دارد که چهار خطه کردن مسیر ایلام به کارخانه سیمان، کنار گذر شرقی ایلام، تقاطع غیر همسطح صالح آباد، ۴ خطه کردن مسیر ایلام به مهران و مهران به پایانه مرزی از فازهایی اجرایی این طرح محسوب می شوند.

وی به ساخت خوابگاه ۱۶۰ نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام اشاره و خاطر نشان کرد: ساخت مرکز جامع فرهنگی ایثارگران شهر ایلام از مهم ترین طرح های مهر ماندگار حوزه فرهنگی در سطح استان است.

معاون عمرانی استاندار ایلام آسفالت راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار را از دیگر طرح های مهم بخش راه در قالب طرح مهر ماندگار اعلام و کرد : گاز رسانی به شهرها و روستاهای سطح استان برای بهره برداری از این نعمت خدادادی دیگر طرح مهم این برنامه است .

وی به احداث حداقل ۸۰ هتل و مجتمع گردشگری در سطح کشور اشاره کرد که استان ایلام نیز در شمول آنها قرار دارد تصریح کرد: اجرای بیش از ۱۰ هزار طرح محرومیت زدایی توسط سپاه پاسداران در سطح کشور در قالب این طرح صورت می پذیرد که استان ایلام نیز از این طرح مستثنی نیست.

کرمی همچنین به افتتاح کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد و گفت: بهره برداری کامل از مجتمع پتروشیمی ایلام در قالب این طرح می تواند تحولی بزرگ در صنعت استان ایجاد کند که با بهره برداری از آن این مهم تحقق می یابد.

وی بهره برداری از این طرح ها را تحولی اساسی در استان در بخش های مختلف دانست و گفت: این طرح ها تا پایان امسال و یا تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

    نظرات