رصد لحظه ای وضعیت قیمت مصالح ساختمان

رصد لحظه ای وضعیت قیمت مصالح ساختمان

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: وضعیت قیمتها در بخشهای مختلف به ویژه در زمینه مصالح ساختمانی را به صورت لحظه ای رصد می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی مهندس نیکزاد که صبح امروز به استان خوزستان سفر کرده است در بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان شوش با بیان اینکه هیچ اتفاق خاصی که موجب بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی در کشور بشود رخ نداده است تصریح کرد: وضعیت مانند سایر کالاها طی جلسات منظم با حضور رئیس جمهور رصد می شود و تاکنون هیچ اتفاقی که باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود رخ نداده است.

وی ساخت واحدهای مسکونی به روش عقد قرارداد تفاهمنامه سه جانبه را روش مطلوبی توصیف کرد و اظهار داشت: کلیه مشخصات واحد مسکونی اعم از قیمت تمام شده آن و مصالح مختلف به کار رفته در ساخت بنا با عقد قرارداد تفاهمنامه سه جانبه تعیین می گردد و مالکان هر زمانی که مایل باشند می توانند از خصوصیاتی که واحد مسکونی شان براساس آنها ساخته شده است مطلع شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه به پرداخت تسهیلات بانکی قرض الحسنه به متقاضیان طرح مسکن مهر در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: چنانچه افراد واحدهای مسکونی را با استفاده از فناوری های نوین به شیوه نیمه صنعتی و صنعتی بنا کنند تسهیلات اعطایی به آنها از ۲۰ میلیون تومان به ۲۲ و ۲۵ میلیون تومان افزایش می یابد.

مهندس نیکزاد به تامین تاسیسات زیربنایی همچون انشعابات آب، برق، فاضلاب ، گاز و تلفن در واحدهای مسکونی مهر نیز اشاره و خاطر نشان کرد : با تصمیمات اتخاذ شده و اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته متقاضیان در سراسر کشور تنها با پرداخت حق انشعاب به صورت نقدی از خدمات یاد شده بهره مند می شوند.

وی سپس به روند ساخت واحدهای مسکونی مهر در شهرستان شوش اشاره و با بیان اینکه در شهرستان مذکور ۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت هستند تصریح کرد: پی ریزی کلیه واحدهای مسکونی مهر شهرستان شوش به اتمام رسیده و مشکلی پیش روی پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.

وزیر مسکن و شهرسازی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرستان شوش قدردانی کرد و گفت: در جلسه امشب شورای مسکن استان خوزستان تصمیمات لازم برای کمک به شهرداری این شهرستان را خواهیم گرفت تا بتوانند عملیات مربوط به زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت و درختکاری را انجام دهد.

مهندس نیکزاد با اشاره به اینکه ۳ هزار واحد مسکونی طرح مهر شهرستان شوش در سه سایت ساخته می شوند از شروع ساخت ۳ مسجد ۳۰۰ مترمربعی با کمک ۶۰ میلیون تومانی وزارت مسکن و شهرسازی برای هر یک از آنها خبر داد.

 

    نظرات