ضرورت همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها برای تعیین حریم محله « کوجووار» تبریز

ضرورت همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها برای تعیین حریم محله « کوجووار» تبریز

به گزارش شهریار ، « عابدین خُرّم » روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: موضوع کوجووار یکی از مسائلی بود که در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مطرح شد و مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها برای تعیین حریم محله « کوجووار» تبریز گفت: کارگروه بررسی و رفع موانع حریم این محله باید در سریعترین زمان تشکیل شود.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل حریم کوجووار کارگروهی متشکل از مسکن و شهرسازی، ادارات گاز، برق و شرکت های پتروشیمی و دیگر شرکت های موجود در منطقه، تشکیل و راهکارهای مناسب برای این موضوع احصاء شود و تا جایی که مقررات و قانون اجازه می دهد، باید تصمیمات منطقی اتخاذ شود.

اقداماتی که شهرداری منطقه ۷ برای ساماندهی محله کوجووار انجام داده و در دست اقدام است، به دلیل آن که یکی از مناطق آسیب پذیر محسوب می شود، ارزشمند است و امیدواریم همین رویه ادامه یابد.



محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه موضوع حریم کوجووار در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان در جلسه هیئت وزیران مطرح شد، گفت: «یو.تی.ام» ( مختصات مکانی ) آن منطقه با جغرافیای فعلی به محیط زیست کشور ارائه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه جلسه شهردار منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: روز گذشته با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به محلات الحاقی، شهردار ناحیه ویژه کوجووار برای اولین بار معرفی شد تا در همان محله مستقر و هر چه سریع‌تر این منطقه در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

اصغر آدی‌بیگ افزود: محله کوجووار بلوک بندی شده و خدمات به صورت ناحیه به ناحیه و بلوک به بلوک و به صورت متوازن در حال انجام بوده و تداوم این عملیات با حضور شهردار ناحیه ویژه کوجووار پر قدرت تر از قبل تداوم خواهد داشت.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره بر اینکه در راستای تکلیف بودجه‌ای ورزشگاه ۱۵۰۰ مترمربعی در حال اجراست، ادامه داد: همچنین پارک ۱۲۰۰ مترمربعی آماده احداث بوده و اقدامات اولیه در این خصوص و تحویل زمین انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت فرهنگسرا و احداث سالن آمفی‌تئاتر در همان محل پارک در دستور کار شهرداری منطقه است.

آدی‌بیگ به توزیع ۲ هزار تن آسفالت در منطقه کوجووار اشاره کرد و گفت: مطالعه برای مسیرگشایی و بهسازی محور اصلی و پیگیری استعلامات قانونی برای آغاز خدمات محله‌ای و کفسازی و جدول‌کشی و... از اولین ماموریت های شهردار ناحیه ویژه کوجووار بحساب می آید.

وی یادآور شد: طرحی با موضوع تخفیف ۵۰ درصدی عوارض و جرائم کارگاهها و واحدها مختص محله کوجووار توسط شهردار تبریز به شورای شهر ارسال و توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز به تصویب رسیده که این طرح در جهت حمایت از اهالی و کمک به آبادانی منطقه ارائه شده است و اهالی بایستی در مدت زمان تعیین شده نسبت به مراجعه و حل و فصل موضوع و بهره مندی از این طرح اقدام کنند.

شهردار منطقه ۷ تبریز بیان کرد: با پیگیری ها و دستورات اکید شهردار تبریز برای اولین بار بودجه اختصاصی برای ساماندهی محله کوجووار در سال جاری لحاظ شده که علاوه بر اقدامات صورت گرفته طی ماه های گذشته دو مورد استعلام و برگزاری مناقصه برای انعقاد قرارداد در دست اقدام است که همگی در راستای رفع مشکلات چندین ساله محل تصمیم گیری شده است.

وی ابراز کرد: در بحث استعلامات برای تعیین و تکلیف کارگاه‌ها از سازمان جهاد کشاورزی و ارگان‌های مرتبط مبنی بر نوع کاربری متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است که مدیریت یکپارچه برای تسریع در این روند لازم و ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات