گازرسانی به ۸۸۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

گازرسانی به ۸۸۰۰ واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت امسال، گازرسانی به ۹ روستا و ۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر و مجموعه انبارهای شرکت گاز مجموعا با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس حسن افتخاری با بیان این مطلب افزود: در این هفته، روستاهای شهرستان قاینات شامل روستاهای مهموئی، روم، دهشک، گریمنج، مزدآباد، فیض‌آباد، بسکاباد، بیناباج و کارشک، از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در بخش گازرسانی به شهرها، در حال حاضر تعداد ۱۲ شهر استان از نعمت گاز برخوردارند و از سال گذشته نیز عملیات اجرایی خط انتقال بیرجند- سربیشه و نیز گازرسانی به شهر ارسک آغاز شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیت تحت پوشش شهری استان از ۹۰ درصد به ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بخش گازرسانی به روستاها نیز طی یکسال اخیر تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در این استان از ۱۶ روستا به ۴۲ روستا رسیده است و باعث افزایش خانوار تحت پوشش روستایی استان از ۷ درصد به ۱۵ درصد شده است. افتخاری تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستای دیگر استان نیز در دست اقدام است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک چهارم جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در سال گذشته گازرسانی به سه جایگاه cng استان نیز به انجام رسید و ۱۹ جایگاه استان در حال حاضر از گاز برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای خط انتقال بیرجند سربیشه، گازرسانی به شهر ارسک و نیز گازرسانی به ۴۱ روستای استان از پروژه‌های مهر ماندگار است، افزود: گازرسانی به ۹ روستای استان در این طرح در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و گازرسانی به سایر طرح‌های در دست اقدام در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال‌جاری صورت خواهد پذیرفت. وی یادآور شد: در یک سال اخیر ۳۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز و ۵ هزار و ۵۰۰ انشعاب گاز اجرا شده و پذیرش اشتراک ۱۸ هزار متقاضی گاز طبیعی نیز صورت پذیرفته است.

    نظرات