شهردار بر چه اساسی بی ضابطه ۲۶ میلیارد تومان بابت آسفالت دانشگاه آزاد کرج هزینه کرده است

شهردار بر چه اساسی بی ضابطه ۲۶ میلیارد تومان بابت آسفالت دانشگاه آزاد کرج هزینه کرده است





به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ فاطمه منعمی در نطق پیش از دستور یکصد و سی چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن عرض تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، در خصوص تفاهم نامه دانشگاه آزاد و شهرداری کرج اظهارداشت:با توجه به ضرورت اجرای طرح بازگشایی و آزاد سازی مسیر امتداد بلوار جمهوری شمالی توسط شهرداری کرج واقع در ضلع شرقی دانشگاه آزاد اسلامی کرج توافقنامه ای بین شهرداری کرج و دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۹ منعقد شد .
رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: در این تفاهم نامه شهرداری متعهد شده به منظور تقویت فضای آموزشی نسبت به جبران غرامت به ازاء هر ۳ متر مربع عرصه واقع در طرح یک متر مربع تراکم تجاری یا یک متر تراکم مسکونی به ازاء هر متر واقع در طرح بدون پرداخت ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری اعطا نماید.
منعمی بیان کرد: بر این اساس شهرداری متعهد شده تا در صورت عدم جذب و استفاده تراکم تجاری یا مسکونی ظرف مدت پنج سال از تاریخ انعقاد این توافقنامه صرفاً معادل ریالی تراکم تجاری جذب نشده از محل اعطایی را مطابق تعرفه عوارض تغییر کاربری مصوب سال ۱۳۹۹ به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نماید .
وی اذعان کرد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری موظف شد تا سقف یک میلیارد و دویست میلیون تومان را محول کند ،سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری آسفالت بریزد اما تاکنون بیش از ۱۵۷ هزار تن آسفالت ریخته است که هزینه تولید تقریباً هفتادو دومیلیارد تومان میشود و توسط سهام شرکت پیمانکار با هزینه تقریبا ۷ میلیارد اجرا شده است  و کلا هزینه های عملیات تراش و روکش آسفالت در محوطه دانشگاه تاکنون حدوداً بیست و شش میلیارد تومان هزینه شده است.
منعمی خطاب به شهردار بیان کرد: احداث مجتمع دانشگاهی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار متر مربع و تجهیز آن با مبلغ ارزیابی اولیه دویست و بیست میلیارد تومان و همچنین برای بهسازی و نوسازی محیطی ،شامل میدان اصلی و محوطه دانشگاه و ادامه فرآیند آسفالت سرجمع کل مبلغ تقریباً سیصد میلیارد تومان انجام شده و این مغایر بر بند های توافقنامه است.
رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج افزود: کل تعهد شهرداری در این قرارداد در صورت جبران غرامت تجاری ۱۲۰ میلیارد تومان و در صورت جبران غرامت مسکونی ۱۱۱ میلیارد تومان اعلام شده است و این ارزش ریالی تراکم بر مبنای سال ۹۹ محاسبه و اقدام شهرداری در اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت پیش از تعیین معادل ریالی تراکم مندرج در توافق نامه حدود ۲۶ میلیارد با ماده ۴ توافقنامه است.
منعمی به برخی مغایرتها اشاره کرد و یادآور شد: جبران غرامت توافق شده به صورت اعطای تراکم تجاری خارج از عرف معمول شهرداری است چرا که علی الرغم نازل بودن مرغوبیت ملک با کاربری آموزشی نسبت به کاربری مسکونی جبران غرامت بر اساس ضوابط کاربری مسکونی و بدون اخذ ارزش افزوده لحاظ شده و این یعنی امتیاز مازادی که در بخش غرامت توافقنامه مستتر می باشد.
وی خطاب به شهردار تاکید کرد: تاکنون چه میزان از بودجه شهر از جیب مردم کرج در پروژه آزاد راه برای تهران و شهرهای دیگر هزینه شده است ؛ در موضوع آزاد راه فقط ارزش ریالی ۵/۷ کیلومتری  که قرار به افتتاح است  ۵ هزار  میلیارد تومان هزینه شده است .
منعمی تصریح کرد:دانشگاه بخش خصوصی است چند درصد از دانشجویان تهرانی هستند ؟ آیا محلات کم برخوردار ما و اصلاً محلات برخوردار ما نیاز به آسفالت ندارند که این حجم آسفالت با این هزینه برای یک بخش خصوصی این طور بی ضابطه خرج شده است؟ این هزینه چند درصد پروژه های عمرانی و خدماتی به مردم شهر است چند درصد موضوعات پرسنلی است؟
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرج

    منبع خبر

    شورای شهر کرج

    شورای شهر کرج یک شورای شهر در شهر کرج می باشد

      نظرات