با حضور مهندس كردي؛ آيين تكريم و معارفه مدير عامل ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق منطقه اي خوزستان، در اين مراسم كه محمد خانچي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خوزستان، عبدالرضا حاجتي مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان، مديران صنعت آب و برق استان و جمعي از مسوولان استان نيز حضور داشتند، آرش كردي مديرعامل شركت توانير گفت: به لحاظ حجم تاسيسات، نيروي انساني، ظرفيت پست و خط، شاخص ها و پيك بار شركت برق منطقه اي خوزستان دومين شركت بزرگ برق كشور است و به لحاظ حساسيت هاي ويژه خدمتي براي مردم و تامين برق به دليل طبيعي و غيرقابل تحمل بودن بي برقي، رتبه اول را دارد.
وي با بيان اينكه يكي از افتخارات جمهوري اسلامي ايران سرمايه گذاري در صنعت برق و رشد شاخص ها بوده كه فراتر از رشد جهاني است، افزود: از اسفند 1394 كه محمود دشت بزرگ مديرعامل برق منطقه اي خوزستان شد به وي توصيه كرديم كه خوزستان جاي كار زياد، توسعه سريع و فوري دارد و طي 7سال گذشته هيچ جاي ايران به اندازه خوزستان در بحث شبكه ( پست و خط) توسعه پيدا نكرده است.
مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه اين اتفاق توسعه اي در خوزستان بايد رقم مي خورد، ادامه داد: اين توسعه به دليل آسيب ديدگي زيرساختها، توسعه استان به ويژه توسعه صنايع بزرگ و وابستگي مردم به دليل شرايط طبيعي به برق و پايداري شبكه، لازم بود كه اتفاق بيفتد.
كردي اضافه كرد: بعد از اتفاقات سال 95 در زمينه بهره برداري شبكه به دليل آلودگي و ريزگردها، اقدامات موثري بر روي شبكه برق استان انجام گرفته و اكنون بزرگترين ناوگان شستشوي مقره در اختيار برق منطقه اي خوزستان است كه به ديگر نقاط كشور هم كمك مي كند.
وي با اشاره به تعداد پست هاي GIS كه در اين دوره نصب شده است، تصريح كرد: قبل از شروع اوج بار براي تامين برق 3 استان تهران، مازندران و خوزستان هراس داشته ايم كه اگر اتفاقي در شبكه رخ دهد، وضعيت ما چگونه خواهد بود كه با تلاش هاي انجام شده در جهت پايداري شبكه، در خوزستان خاموشي نداشتيم و اين تاب آوري شبكه به دليل حجم كارهايي بود كه در ساليان اخير در شبكه انجام شد.
مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه برق منطقه اي خوزستان اكنون يك برق منطقه اي در تراز اول در كشور مي دانم، گفت: از محمود دشت بزرگ به دليل اقدامات اين سال ها قدرداني مي كنم و اين تغييرات مديريتي كه اتفاقي طبيعي است به دليل انتقال تجربيات صورت گرفته است.
كردي اظهار كرد: مديرعامل جديد شركت برق منطقه اي خوزستان فردي با تجربه است كه در برق منطقه اي غرب با حوزه عملكرد 3 استان فعاليت كرده و با ادبيات صادراتي و مرزي كه شبيه خوزستان است، آشنايي كامل دارد و در استانهاي كرمانشاه، كردستان و ايلام سابقه موفق و درخشاني به ثبت رسانده است.
وي افزود: نگاه وزير و صنعت برق به خوزستان ويژه است و در كميته توسعه شبكه و كميته توزيع، 2 مدير صنعت برق خوزستان به دليل همين اهميت ويژه عضو هستند.
محمود دشت بزرگ مديرعامل سابق برق منطقه اي خوزستان نيز در اين مراسم ضمن ارائه گزارشي از دوران مسووليت خود گفت: در طول 92 ماه دوره خدمت در برق منطقه اي خوزستان نسبت به قبل، طول، عرض و ويژگي هاي سازمان را با تلاش همكاران، تغيير داده ايم.
وي افزود: در اين دوره خدمت، با احداث و توسعه 108 پست انتقال و فوق توزيع 8700 مگاولت آمپر به ظرفيت شبكه، با احداث 59 خط حدود هزار كيلومتر مدار به طول شبكه، 300 كيلومتر هادي پرظرفيت، 400 كيلومتر فيبر نوري و افزايش مشتركين شركت از 15 به 35 مشترك اتفاق افتاده است.
وي تصريح كرد: در بخش بودجه جاري رشد 3 برابري، بودجه سرمايه اي و سرمايه گذاري 4 برابر رشد يافت و رتبه شركت در بخش انتقال از چهارم به دوم در كشور ارتقا پيدا كرد.
دشت بزرگ با اشاره به استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي و صنايع براي توسعه شبكه، اضافه كرد: تكميل ساختمان امام رضا (ع)، احداث 4 نيروگاه DG، خريد تجهيزات 15 پست GIS و آغاز عمليات اجرايي و بهره برداري تعدادي از آنها، ارتقاي جايگاه شركت و كسب رتبه برتر در جشنواره شهيد رجايي، كسب رتبه هاي برتر در بخش تحقيقات، آموزش، روابط عمومي، و بسيج در صنعت برق كشور و تبديل وضعيت نيروهاي ايثارگر و جذب نيروهاي حراست را از ديگر اقدامات دوران مسئوليت خود برشمرد.
علي اسدي مديرعامل جديد شركت برق منطقه اي خوزستان نيز در اين مراسم با بيان اينكه خوزستان مشهد شهيدان و افتخار ايران است، گفت: 30 سال در بدنه صنعت برق فعاليت كرده و از شرايط و وضعيت اطلاع كامل دارم.
وي با بيان اينكه شبكه برق خوزستان شبكه پيچيده اي بوده و در دوره مسووليت آقاي دشت بزرگ اتفاقات بسيار خوبي رقم خورده است، افزود: تابستان را پيش رو داريم و لازم است برنامه هاي جدي در اين زمينه براي عبور از پيك داشته باشيم و راه توسعه اي فعلي را ادامه دهيم.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينكه خوزستان پيشران برق كشور است، تصريح كرد: برق در خوزستان به مثابه اكسيژن است كه بايد به بدن تزريق شود و از فردا به صورت جدي با تعامل همكاران، كار و فعاليت لازم را شروع خواهيم كرد.
اسدي اظهار داشت: شركت برق منطقه اي خوزستان از بدنه كارشناسي قوي برخوردار است و با تمام وجود به اتفاق همكاران و تعامل و همگرايي با شركت هاي توليد و توزيع، راهي كه براي توسعه شبكه برق خوزستان شروع شده است را ادامه خواهيم داد.
وي تاكيد كرد: با حمايت شركت توانير لازم است كه طرح جامع برق منطقه اي خوزستان را تا افق سال 1410 تدوين و بازيابي كنيم.
محمد خانچي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خوزستان و سردار عبدالرضا حاجتي مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ديگر سخنرانان اين مراسم تكريم و معارفه بودند كه با توصيف خوزستان و اهميت شبكه برق استان، از تلاش هاي محمود دشت بزرگ قدرداني و براي علي اسدي مديرعامل جديد شركت برق منطقه اي خوزستان آرزوي موفقيت كردند.
كيوان خورسند معاون منابع انساني برق منطقه اي خوزستان نيز به نيابت از كاركنان شركت، از تلاشهاي محمود دشت بزرگ قدرداني و به علي اسدي خوشامد گويي گفت.
براساس اين گزارش در پايان اين مراسم، لوحهاي تقديري از سوي آرش كردي مديرعامل شركت توانير و معاونان و مديران برق منطقه اي خوزستان به پاس خدمات صادقانه، به محمود دشت بزرگ اهدا شد.
آرش كردي مديرعامل شركت توانير همچنين طي حكمي علي اسدي را براي مدت 3 سال به عنوان مديرعامل برق منطقه اي خوزستان منصوب كرد.
بر اساس اين گزارش، علي اسدي مديرعامل جديد شركت برق منطقه اي خوزستان پيش از اين مديرعامل شركت برق منطقه اي غرب بوده است.
گفتي است، محمود دشت بزرگ كه از اسفند 1394 تاكنون مديرعامل برق منطقه اي خوزستان بوده، به عنوان مديرعامل جديد شركت برق منطقه اي گيلان منصوب شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات