احداث ساختمانی با اتلاف انرژی صفر در هلند

احداث ساختمانی با اتلاف انرژی صفر در هلند

http://www.bananews.ir/ساختمان «الهام» در هلند به دلیل میزان اتلاف انرژی صفر دارای برندهای جهانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این ساختمان که در ۱۵ کیلومتری جنوب آمستردام واقع شده دارای پنج برند بالای جهانی از لحاظ داشتن ابزار خانگی کارآمد انرژی است.

این بنا همچنین نخستین سازه الهام گرفته از قاعده «گهواره به گهواره» در هلند به شمار می‌آید.

معماران این طرح ویلیمام مک‌دوناف به همراه مایکل برانگارت، ارائه دهنده قاعده مزبور لقب گرفته‌اند.

«خانه الهام B/S/H» برای تجسم کامل قوانین طرح گهواره - به- گهواره طراحی شده است. این قواعد بر این اصل استوارند که انسان می‌تواند تاثیری مثبت و نه منفی بر روی زیست‌بوم داشته باشد و این که می‌توان این اثرگذاری را از طریق بازابزاربندی چهارچوب اقتصادی، صنعتی و اجتماعی انجام داد که نه تنها کارآمد بلکه اساساً فارغ از زباله‌سازی باشند.

این بدین معناست که تقریباً هر ماده مورد استفاده در بنای این ساختمان می‌تواند بازیافت شود یا هنگام اتمام حیات طبیعی‌اش به طبیعت بازگردانده شود.

خانه الهام B/S/H به عنوان یک محل کار ابتکاری و قابل انعطاف و همچنین نمایشگاهی برای بسط برندها به درون بازار هلند برای تکنولوژی‌ هوشمند سبز معرفی شده است.

بخش مرکزی ساختمان مزبور یک قسمت میانی چهار طبقه با یک دیوارزنده است که در تجهیز امکانات با هوای تازه نقش مهمی ایفا می‌کند.

این نمایش زیبا از پوشش گیاهی از نور طبیعی روز نهایت استفاده را برده که از خلال یک نور پنجره سقفی دندانه‌دار فیلتر می‌شود. این سقف خود مجهز به پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک است. ساختمان مزبور همچنین دارای یک پشت‌بام سبز است که در ارتقای کارآیی انرژی این اکو دفتر کمک می‌کند.

این بنا همچنین مجهز به حسگرهای نور روز، روشنایی LED و یک سیستم گرمایی زمینی و سامانه خنک‌کننده است.

آب باران گرفته شده به همراه آب خاکستری برای استفاده دوباره در وسائل توالت صافی و ذخیره می‌شوند. این ساختمان در ادامه طرح اتلاف صفر از طریق یک سیستم آب کدر فاضلاب خود را تصفیه می‌کند. این سیستم که با سامانه مدیریت تغذیه ترکیب شده، مواد مغذی از جمله نیتروژن، فسفر و کربن را جهت بهره‌برداری دوباره می‌گیرد.

    نظرات