با حضور معاون برق وانرژي وزارت نيرو انجام شد؛ بازديد ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت مديريت شبكه برق ايران، در اين بازديد كه با حضور همايون حايري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، مهدي مقيم زاده معاون راهبري شبكه برق كشور و اردشير مذكوري معاون برنامه ريزي و نظارت بر امنيت شبكه انجام شد، مصطفي رجبي مشهدي مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران كلياتي درباره شركت مديريت شبكه برق ايران و جايگاه و مأموريت هاي آن در صنعت برق ارائه كرد.
وي با اشاره به ويژگيهاي برق به عنوان كالاي گرانبها آن گفت: برق كالايي است كه به محض توليد بايد مصرف شود و نياز مصرف برق همواره با تغييرات لحظه اي مواجه است و اگر ميزان توليد و مصرف برق با هم برابر نباشد شاهد افت فركانس و درنتيجه خاموشي در شبكه برق كشور خواهيم بود.
سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه فرق عمده اين كالا با بقيه كالاها اين است كه نمي توان به صورت گسترده آن را توليد و ذخيره كرد افزود: به همين جهت برنامه ريزي ها براي تامين برق پايدار و اقدامات لازم از جمله تعميرات و آماده سازي نيروگاهها از يك سال قبل شروع مي شود.
وي ادامه داد: نياز مصرف برق در پاييز معمولا حدود 41 هزار مگاوات است كه اين عدد در تابستان به حدود 73000 مگاوات مي رسد، كه اين 30 هزار مگاوات افزايش به دليل استفاده از وسايل سرمايشي در تابستان است .
رجبي مشهدي در ادامه به توضيح مباحثي چون ظرفيت توليد برق نيروگاههاي برقابي، حرارتي و تجديد پذير و امنيت، پايداري و حفاظت شبكه پرداخت .
وي در پايان تصريح كرد: با تلاش شبانه روزي همكاران شركت مديريت شبكه برق ايران و كليه همكاران صنعت برق، 20 سال است كه شبكه برق كشور پايدار بوده و هيچ فروپاشي در اين شبكه گسترده و به هم پيوسته رخ نداده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات