واقعیت یک پروژه‌ شهری در تهران از زبان معاون شهردار

واقعیت یک پروژه‌ شهری در تهران از زبان معاون شهردار

http://www.bananews.ir/دریاچه چیتگر که یکبار قرار بود ابتدای امسال و بار دیگر قرار شد اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، طبق آنچه روز گذشته معاون فنی‌عمرانی شهرداری‌تهران اعلام کرد: ۲ سال دیگر و بعد از آبگیری کامل دریاچه، قابلیت استفاده پیدا می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این دریاچه یکی از معدود پروژه‌های عمرانی در مقیاس بزرگ برای شهر تهران محسوب می‌شود که مدیریت شهری در زمان کلنگ‌زنی آن با این ادعا که «مسوولان قبلی در سال‌های دور قصد داشتند این منطقه را به دریاچه تبدیل کنند اما موفق نشدند» وعده دادند در کمترین زمان آن را برای ورزش‌های تفریحی و همچنین تلطیف هوای آلوده تهران، خواهند ساخت. این در حالی است که تاکنون ساخت این دریاچه به اتمام نرسیده و در حالی که با چشم غیرمسلح از حاشیه اتوبان همت، انجام عملیات عمرانی در داخل محوطه دریاچه کاملا مشهود است، گفته می‌شود تست آبگیری این دریاچه آغاز شده است. در این باره معاون فنی‌عمرانی شهرداری‌تهران روز گذشته اعلام کرد: «تکمیل عملیات آبگیری دریاچه چیتگر نهایتا دو ساله به سرانجام خواهد رسید.»

به این ترتیب اگر چه قرار است از سال آینده آبگیری دریاچه چیتگر بعد از تست‌آبگیری ماه‌های باقی مانده از سال جاری، شروع شود اما استفاده از این دریاچه چه برای ورزش‌های آبی و چه برای کاربری تفریحی - ‌گردشگری، عملا از دو سال دیگر که آبگیری آن کامل شود، آغاز خواهد شد!

معاون شهردار به ایسنا گفته است: سهمیه دریاچه چیتگر از آب رود کن، پنج ماه است که زمان آن در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده خواهد بود و در این مدت، آب به اندازه‌ای که فضای تفرجگاهی مناسبی شکل بگیرد، به داخل دریاچه چیتگر راه خواهد یافت. اما دریاچه دو سال بعد مملو از آب خواهد شد. پس از پر شدن دریاچه، آبگیری به اتمام می‌رسد و تنها مقدار محدودی آب به منظور جبران تبخیر سطحی، وارد دریاچه می‌شود.

 

 

    نظرات