ایران به نمایشگاه گردشگری فرانسه نمی‌رسد

ایران به نمایشگاه گردشگری فرانسه نمی‌رسد

http://www.bananews.ir/ایران از نخستین برنامه‌ جدول نمایشگاهی خود، یعنی نمایشگاه گردشگری فرانسه جا ماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرانسه که هر سال از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر ـ ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه ـ برگزار می‌شود، شاید به بزرگی نمایشگاه‌های گردشگری آلمان و انگلیس نباشد؛ اما در این شرایط که سفر گردشگران فرانسوی تحت تاثیر اخبار برخی رسانه‌ها و همچنین درخواست وزارت خارجه‌ این کشور، به ایران کم شده است، حضور نیافتن در این بازار به مثابه از دست دادن یک فرصت دیگر برای صنعت گردشگری ایران است.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چندی پیش در توافقی با بخش خصوصی، جدولی را با ۲۴ عنوان نمایشگاهی آماده کرد که به اصرار بخش خصوصی و پیگیری معاونت گردشگری برای مشخص شدن تکلیف سریع‌تر این نمایشگاه‌ها، سرانجام وظیفه‌ اجرای این کار به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سپرده شد.

هفته‌ پیش، طی رایزنی بخش خصوصی با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سرانجام از میان ۲۴ نمایشگاه پیشنهادی، ۱۱ نمایشگاه براساس بودجه‌ موجود در اولویت قرار گرفتند.

بخش نمایشگاه‌ها چند سالی است که با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کند و همین مساله سبب شده است که مقامات گردشگری کشور با کندی درباره‌ حضور یافتن یا نیافتن در این نمایشگاه‌ها تصمیم بگیرند و دست آخر هم نتیجه‌ چند سال دیر جنبیدن، حضور در معدود نمایشگاه‌های بین‌المللی که عمدتا بازارهای قدیمی ایران به‌شمار می‌آیند، شده است. این در حالی است که هم از نظر مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و هم بخش خصوصی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری یکی از عوامل موثر در بازاریابی و بازارسازی به حساب می‌آید.

 

    نظرات