بازپرداخت تسهیلات مسکن زلزله زدگان ۳ سال پس از احداث واحدها

بازپرداخت تسهیلات مسکن زلزله زدگان ۳ سال پس از احداث واحدها

http://www.bananews.ir/فرماندار تبریز گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی برای بازسازی منازل مسکونی حادثه دیدگان زلزله آذربایجان ۳ سال بعد از احداث و جذب تسهیلات مزبور خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود چمنی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از روستاهای آسیب دیده دهستان اسپیران بخش مرکزی تبریز در زمین لرزه اخیر ابراز داشت: دولت اهتمام جدی در ساخت و مقاوم سازی منازل مسکونی و محل نگهداری احشام روستائیان حادثه دیده ظرف ۲ ماه آینده و قبل از برودت هوا دارد .

وی افزود: مقرر شده است با جذب اعتبارات تخصیصی هیئت دولت به آسیب دیدگان توسط بنیاد مسکن و یا شرکت های انبوه ساز و با تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز، واحدهایی با زیربنای ۱۰۰ مترمربع پیش بینی و طی ۲ ماه آینده در متراژ ۲۰ مترمربع با آشپزخانه و سرویس کامل بهداشتی سرپناه دائمی احداث و در اختیار روستائیان حادثه دیده قرار دهد و مابقی را در فصول کاری در سال آتی تکمیل نماید.

وی همچنین تصریح کرد: مدت تنفس تسهیلات کم بهره اعطایی از سوی دولت علاوه برتسهیلات معیشتی و جعاله بلاعوض ۳ سال در نظر گرفته شده است که این امر به میزان قابل توجهی مشکلات روستائیان را مرتفع می سازد.

فرماندار تبریز در ادامه با دعوت از خیرین مسکن ساز خواست تا در این امر خدا پسندانه مشارکت جدی داشته باشند.

    نظرات