بهره‌برداری راه اصلی همدان - سنندج تا پایان شهریورماه

بهره‌برداری راه اصلی همدان - سنندج تا پایان شهریورماه

http://www.bananews.ir/رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان همدان از افتتاح راه اصلی همدان - سنندج در حوزه استحفاظی همدان تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود دهقان در جریان بازدید از پروژه راه اصلی همدان - سنندج و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور همدان - سنندج به طول ۱۸۰ کیلومتر است، اظهار کرد: ۴۵ کیلومتر از این میزان در حوزه استحفاظی استان همدان قرار دارد که ۲۲ کیلومتر در سالهای گذشته آسفالت شده و به بهره برداری رسیده و مابقی به میزان ۲۳ کیلومتر توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و تا پایان تابستان به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این راه تنها محور اتصالی بین همدان و کردستان است، اضافه کرد: تا کنون این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای آن هزینه شده است. برای تکمیل این پروژه چهار میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است که از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در این پروژه ۲۳ کیلومتری شش اکیپ عملیات خاکی و یک اکیپ عملیات آسفالت و روسازی برای چهار خطه کردن محور همدان_سنندج فعالیت می کنند. هم اکنون ۱۰ کیلومتر از این میزان زیر ترافیک بوده و ۱۳ کیلومتر دیگر به زودی زیر ترافیک می‌رود.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل استان همدان دسترسی سریع به بازارچه‌ها و مراکز تجاری، صرفه جویی در مصرف سوخت، تسهیل در ترافیک و عبور و مرور، کاهش تصادفات جاده‌ای و رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری منطقه را از جمله مزایای این پروژه برشمرد.

وی درباره تملک زمین نیز گفت: با توجه به تعاملی که بین دولت و مردم وجود دارد خوشبختانه مشکلی از نظر تملک اراضی در استان و در این پروژه نداریم.

عملیات اجرایی این پروژه از خرداد سال ۸۵ شروع شده است.

    نظرات