گزارشي از جلسه افتتاحيه نظارت عاليه توانير بر ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق مشهد، در این جلسه دکتر صادقیان رییس گروه راهبردی توانیر و سرگروه ارزیابان اعزامی ضمن تشریح نقش و جایگاه ارزیابی ها در صنعت برق گفت: با افتخار باید گفت که در شرکت توزیع نیروی برق مشهد کارهای بزرگی انجام شده به طوری که انجام این کارها آرزوی خیلی از شرکتهای صنعت برق است.
وی با بیان این که بهترین گروه ارزیابی به بهترین شرکت توزیع کشور برای انتقال و تبادل تجارب اعزام شده اند، آمادگی شرکت توانیر را برای انتقال تجربیات و کارهای خوب انجام شده در این شرکت به سایر مناطق کشور اعلام کرد.
مهندس رضایی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ برق تهران بزرگ نیز در این جلسه گفت: توزیع برق مشهد از شرکت های پیشرو و صاحب سبک در صنعت برق کشور محسوب می شود.با توجه به شرایط پیک برق در سال جاری همواره بدنبال انتقال تجربه با یکدیگر هستیم بویژه حل مسائل در شرکت های توزیع کلانشهرها و اینکه چگونه موفق به حل مسائل شدند.
مهندس پورباقری قائم مقام توزیع برق مشهد نیز در این جلسه گفت: توانیر در حوزه مهندسی و بهره برداری، چشم انداز تعریف کرده و اهداف و خط مشی شرکت های توزیع نیز روشن است و امروز شرکت های توزیع بحث هوشمندسازی را دنبال می کنند.
وی تصریح کرد: گروه بهره برداری و مهندسی شرکت توزیع برق مشهد جزو گروههای سرآمد است و امیدواریم در اجرای ارزیابی توانیر، نقاط قابل بهبود توزیع برق مشهد را ارائه و منتقل کنیم.
مهندس آذری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ نیز ضمن معرفی ویژگی های توزیع برق مشهد و آمادگی این شرکت برای انتقال تجربه گفت: توزیع برق مشهد دارای  یک میلیون و ٨٨٠ هزار مشترک است و پیک بار غیر همزمان آن ١٨٦١ مگاوات و پیک بار همزمان با شبکه سراسری ١٧٨٢ مگاوات بوده است.
وی از وجود ٩٥٠ کلید هوایی فشار متوسط و ٣٥٠٠ کلید فشار متوسط زمینی  و ٥٢٠ کلید هوایی اتوماسیون و ٩٠٠ کلید زمینی اتوماسیون در مشهد خبر داد و گفت: سهم مصرف انرژی در بین مشترکین مشهد، ٣٩ درصد توسط خانگی، ١١ درصد عمومی، ١٠ درصد کشاورزی، ٢٨ درصد صنعتی، ١٠ درصد سایر مصارف و ٢ درصد روشنایی معابر بوده است.
مهندس ثناگر مدیر دفتر استراتژیک نیز به تشریح سیر تدوین و به روز رسانی نقشه استراتژیک توزیع برق مشهد پرداخت و گفت: تدوین نقشه استراتژیک توزیع برق مشهد از سال ٩٠ آغاز شد و هر ٥ سال، چشم انداز آن بازنگری می شود.
وی گفت: بازنگری های چشم انداز برق مشهد مبتنی بر مطالعات بویژه انقلاب صنعتی چهارم است و توزیع ناب و حرکت به سمت یک شرکت ناب از اهداف مهم ماست.
مهندس حشمتی مدیر دفتر دارایی های فیزیکی نیز در این جلسه به تشریح چشم انداز جهانی صنعت برق در سال ٢٠٢٥ میلادی پرداخت و گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه ها، هوشمندسازی شبکه های برق و حل تضاد کربن و انرژی از جمله اهداف است.
وی در ادامه به بیان فعالیت ها و اقدامات فنی توزیع برق مشهد پرداخت و گفت: استقرار کامل سیستم خط گرم، نصب کنتورهای AMI و AMR، تبدیل شبکه های فشار ضعیف مسی به کابل خودنگهدار و روکش دار کردن شبکه ٢٠ کیلوولت از جمله فعالیت های شاخص توزیع برق مشهد بوده است.وی همچنین به تشریح پیاده سازی سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی و پروژه های اجرا شده در این شرکت پرداخت.
دکتر خزایی نیز در این جلسه از پیاده سازی موفق شبکه هوشمند در توزیع برق مشهد خبر داد و گفت: نصب ١٤٧ هزار کنتور هوشمند و رویت پذیری بار همزمان به صورت برخط به میزان ٤١ درصد و خارج کردن لوازم اندازه گیری از محل مصرف از دیگر فعالیتها محسوب می شود.
این گزارش می افزید: در پایان این نشست، گروه ارزیاب توانیر، مجموعه فعالیتهای واحدهای بهره برداری و مهندسی توزیع نیروی برق مشهد را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات