الزام دستگاههاي دولتي به تامين 20 درصد برق مصرفي از ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در جهت اجرای ماموریت وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و با هدف اجرای مصوبات شورای عالی انرژی کشور، تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده (?) قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه ٥ درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ٢٠ درصد مصرف سال از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.
دکتر مصطفی رجبی مشهدی در این باره گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی ادارات ملزم شدند ٢٠ درصد مصرف برق خود را از طریق تجدید پذیرها تامین کنند.
رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه ادارات موظفند ٥ درصد از برق مصرفی خود را طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند، گفت: این عدد در طول مدت چهار سال تا ٢٠ درصد (سالانه ٥ درصد) افزایش خواهد یافت و در صورت عدم رعایت این موضوع توسط ادارات یا سازمانها تعرفه برق آنها به قیمت انرژیهای تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و سازمانها و ادارات مشمول قطعا باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند.
وی  تصریح کرد: توسعه انرژی های تجدیدپذیر یکی از وجوه سیاست های زیست محیطی بوده و وزارت نیرو نیز برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل است و علاوه بر این به منظور رفع ناترازی در تولید و تقاضای برق، برنامه ریزی افزایش ظرفیت ١٠ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیرتوسط وزارت نیرو انجام شده که در این صورت به کاهش مصرف سوختهای فسیلی وانتشار آلایندگیهای هوا کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پایان بر اقتصادی بودن انرژیهای تجدید پذیر تاکید کرد و گفت: تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوختهای فسیلی برای صنایع و مصرف کنندگان از روش های دیگر مناسب تر است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات